در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه شکایت می‌کنیم

اسماعیلی گفت: شکایت خود را در پی شهادت ۱۵ خبرنگار در فلسطین به همراه دیگر کشور‌ها به دادگاه لاهه خواهیم برد، البته که خیلی امیدی به عدالت در مراجع بین المللی تحت نفوذ رژیم صهیونیستی نداریم.
کد خبر: ۶۲۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 18October 2023

شکایت از رژیم صهیونیستی در لاههبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی»  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: شهادت مظلومانه زنان و کودکان فلسطینی را که اوج آن دیشب در بمباران بیمارستان اتفاق افتاد تسلیت عرض می‌کنم، بنده نامه‌ای به وزرای فرهنگ ۳۴ کشور فرستادم و دغدغه خود را بیان کردم.

اسماعیلی ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه من شهادت خبرنگاران بود که قرار است شکایت خود را در پی شهادت ۱۵ خبرنگار به همراه دیگر کشور‌ها به لاهه ببریم، البته که خیلی امیدی به عدالت در مراجع بین المللی تحت نفوذ رژیم صهیونیستی نداریم.

وی افزود: در خصوص پوشاک قرارداد‌های متعددی را با فروشگاه‌های زنجیره‌ای منعقد کرده‌ایم تا در حوزه پوشاک و لباس اسلامی اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وزیر ارشاد همچنین گفت: من به جامعه هنری در ضایعه تاسف برانگیز درگذشت داریوش مهرجویی را تسلیت عرض می‌کنم. آقای مهرجویی یکی از معتبرترین کارگردانان مولف در سینمای ایران بود.

اسماعیلی بیان کرد: مرحوم مهرجویی با ساخت و تولید فیلم گاو و در ادامه آن ساخت فیلم‌های اجتماعی تاثیرگذار نقش مهمی را در ارتقای سینمای اجتماعی و فلسفی در ایران داشت. یاد ایشان را گرامی می‌داریم این ضایعه برای همه ما تاسف برانگیز بود البته تاسف برانگیزتر از آن اتفاقی است که رخ داده است.

وی افزود: من به طور مرتب با همکارانم در بخش‌های انتظامی و قضایی در ارتباط هستم تا هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت شناسایی و به سزای عمل ننگین خود برسند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار