مدیر خانه عکاسان ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عکس؛ مهم‌ترین سلاح تاثیرگذار فلسیطن در عملیات «طوفان الاقصی»/ درباره جنایات رژیم صهیونیستی سانسور شدید وجود دارد

باقری با بیان اینکه در عملیات «طوفان الاقصی» عکس مهم‌ترین سلاح و تاثیرگذار را در روشنگری داشته است، گفت: درباره جنایات رژیم صهیونیستی در سطح رسانه‌های مطرح دنیا همچنان سانسور خبری شدید وجود دارد.
کد خبر: ۶۲۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ - 18October 2023

«سید احسان باقری» مدیر خانه عکاسان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه همچنان درباره جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی سانسور شدید رسانه‌ای در سطح رسانه‌های مطرح دنیا صورت می‌گیرد، اظهار داشت: خبرنگاران و عکاسان طی هفته گذشته و در جریان عملیات طوفان الاقصی نقش‌آفرینی برجسته‌ای داشتند و خروش امروز مردم جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی مدیون همین فعالیت‌ها است.

وی با تاکید براینکه عکس طی یک هفته گذشته زبان گویای مردم فلسطین بوده است، تصریح کرد: عکاسان فلسطینی حقیقتاً مهم‌ترین مجاهدت‌ها را در حال انجام هستند؛ با اینکه تعداد قابل توجهی از خبرنگاران و عکاسان در جریانات اخیر به شهادت رسید‌ه‌اند تصاویر مخابره شده از سرزمین‌های اشتغالی مدیون رشادت فعالان رسانه‌ای این سرزمین است که توانسته نوع نگاه و نگرش جهان را تغییر دهد. 

عکس؛ مهم‌ترین سلاح تاثیرگذار فلسیطن در عملیات «طوفان الاقصی»/ درباره جنایات رژیم صهیونیستی همچنان سانسور وجود دارد

مدیر خانه عکاسان ایران درباره نمایشگاه «با طوفان الاقصی تا روز آخر» عنوان کرد: «با طوفان الاقصی تا روز آخر» کمترین ادای دین جامعه عکاسی و خانه عکاسان ایران به عملیات بزرگ گروه‌های مقاومت فلسطین و همچنین جنایاتی است که از سوی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در حال رخ دادن است. در این نمایشگاه ۴۲ عکس در سایز‌های مختلف و در ابعاد ۷۰ در ۵۰- ۷۰ در ۱۰۰ و دو در سه به نمایش گذاشته شده است.

باقری ادامه داد: نمایشگاه «با طوفان الاقصی تا روز آخر» اولین نمایشگاهی است که تاریخ افتتاح دارد، ولی تاریخ پایان ندارد. امیدواریم پایان آن با پیروزی مردم فلسطین همراه باشد. فایل تصاویر این نمایشگاه آماده سازی شده است و به تمام دفاتر استانی حوزه هنری ارسال شده است تا این نمایشگاه در سراسر کشور تکثیر شود. 

وی درباره عکس‌های موجود در نمایشگاه توضیح داد: عکس‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش در آمده هر هفته به روز می‌شود و تغییر می‌کند و همچنین عکس‌هایی که از دیوار پایین می‌آید به صورت کوچکتری بر روی یکی از دیوار‌های نمایشگاه اضافه می‌شود. امیدواریم هر چه زودتر شاهد پیروزی ملت بزرگ فلسطین باشیم.

عکس؛ مهم‌ترین سلاح تاثیرگذار فلسیطن در عملیات «طوفان الاقصی»/ درباره جنایات رژیم صهیونیستی همچنان سانسور وجود دارد

مدیر خانه عکاسان ایران افزود: اسم این نمایشگاه از فلسطین شروع شده است. «با طوفان الاقصی تا روز آخر» اتفاق و رشادت‌های مردم فلسطین و کرانه باختری را روایت می‌کند که با نام طوفان الاقصی در جهان شناخته شده است. ما باور و ایمان داریم که این بار مردم فلسطین نسخه رژیم کودک کش صهیونیستی را می‌پیچند و کشورشان را آزاد می‌کنند. به همین دلیل خواستیم با برگزاری نمایشگاه کنار آن‌ها باشیم تا روز پیروزی و می‌خواهیم از این طریق اتفاقا‌هایی که در فلسطین حال رخ دادن است را در حد توانمان در مقابل دید مخاطبین قرار دهیم.

مدیر خانه عکاسان ایران درباره نحوه انتخاب عکس‌ها گفت: با توجه به اینکه ما امکان محدودی در فلسطین داریم و نیز خبرگزاری‌های محدوی در آنجا وجود دارد، سعی کردیم با عکاسان و خبرگزاری‌ها ارتباط بگیریم و عکس‌هایی که موجود است را در اختیار داشته باشیم و در تلاش هستیم که بتوانیم با دیگر عکاسان و خبرگزاری‌های دیگر نیز در ارتباط باشیم که بتوانیم از این طریق عکس‌های بیشتر با تنوع بیشتر و به‌روزتر را بر دیوار نمایشگاه داشته باشیم.

عکس؛ مهم‌ترین سلاح تاثیرگذار فلسیطن در عملیات «طوفان الاقصی»/ درباره جنایات رژیم صهیونیستی همچنان سانسور وجود دارد

باقری در پایان توضیح داد: افتتاح این نمایشگاه کاری است که ما می‌توانیم در برابر اتفاقات رخ داده در سرزمین‌های اشغالی انجام دهیم و این نمایشگاه روایت‌گری تصویری این اتفاقات است؛ این نمایشگاه رسالت خانه عکاسان ایران است و امیدواریم که بتوانیم این اتفاق را تا آخر رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار