یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

کودک‌کش‌ها؛ بیمارکُش هم شدند

خبر از پی خبر می‌آید. تلخ‌تر از تلخ. کشنده‌تر از زهر. کودک‌کش‌ها، بیمارکُش هم شدند. این واقعیتِ رفتاری قبیله‌ای است شیطانی به نامِ صهیونیسم که زمین را غصب و زندگی را «نحر» می‌کند تا از هر کوچه فلسطین، نهرِ خون جاری باشد.
کد خبر: ۶۲۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ - 18October 2023

کودک‌کش‌ها، بیمارکُش هم شدندگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ خون است که می‌جوشد از زمین. طعم لزجی آن همه جهان را گرفته است. خبر از پی خبر می‌آید. تلخ‌تر از تلخ. کشنده‌تر از زهر. کودک‌کش‌ها، بیمارکُش هم شدند. این واقعیتِ رفتاری قبیله‌ای است شیطانی به نامِ صهیونیسم که زمین را غصب و زندگی را «نحر» می‌کند تا از هر کوچه فلسطین، نهرِ خون جاری باشد. خود را قومِ برگزیده می‌خوانند و برای دیگران تا زمانی حقِ «زنده بودن» و نه زندگی قائل‌اند که در خدمت آنان باشند و الا مرگ را به جنایت بارترین شکل در حق‌شان روا می‌دارند.

آنچه امروز در سرزمین مظلوم صلح و زیتون، فلسطین می‌بینیم، صفحات تازه از جنایت صهیونیزم است که جهانِ به غفلت و توجیه گرفتار شده، با سکوت، می‌خواند. هر کوچه این دیارِ هزار زخم پر از جنازه‌هایی است که با چشمِ بسته از آن می‌گذرد.

این واقعیت امروز ماست واقعیت نگاهِ قدرتمداران؛ سنگ‌ها را می‌بندند و سگ‌ها را هارتر از پیش رها می‌کنند. برای دندان‌های به خون‌آلوده‌شان هم هورا می‌کشند. این آخرین واکنش رئیس جمهور آمریکاست که؛ «من می‌خواستم به اسرائیل بیایم تا مردم آنجا و تمام دنیا بدانند که ما در کنار اسرائیل هستیم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل آنچه را که برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد، در اختیار دارد.»

بله، جهانِ استکبار در جاهلیت مدرن، برای قاتلان هورا می‌کشد و بر خونِ مظلومان می‌رقصد. به این هم بسنده نمی‌کند که با فتنه، تیغِ قاتل را تیز هم می‌کند. این رفتارِ باطل را حتما باید با جبهه گسترده حق جواب داد. از این رو ما با همه توان‌مان برمی‌خیزیم زیرا نه تنها سکوت را حرام می‌دانیم که زشتی چشم بستن را مصداق همان فتنه‌ای می‌دانیم که به حکمِ قرآن، «اشد من القتل» است. فتنه‌ای که بانیانش را باید کمر شکست.

ما ایرانی هستیم. تاریخ گواه است که همیشه تجسم این فرمان علوی بوده‌ایم که می‌فرماید: «و کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً.» ما از حیدرِ خیبرشکن آموخته‌ایم این را. تفسیر دقیق‌اش را هم در کلام راهنمای رهبر انقلاب خوانده‌ایم که؛ «خصم ظالم باشید. «خصم»، غیر از «دشمن» است. یک وقت کسی دشمن ظالم است؛ یعنی از ظالم بدش می‌آید و دشمن اوست. این، کافی نیست. «خصم او باش»، یعنی «مدّعی‌اش باش.» خصم یعنی «دشمنی که مدّعی است»، «دشمنی که گریبان ظالم را را می‌گیرد و او را رها نمی‌کند.»

 باور داریم این کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که «اگر دست‌های با ایمان، گریبان ظالمان و ستمکاران را می‌گرفتند، ظلم در دنیا این‌قدر پیش نمی‌رفت؛ بلکه از بن برمی‌افتاد.» روایت علوی، جمله دومی هم دارد؛ «و للمظلوم عوناً.» هرجا مظلومی هست، به او کمک کن. و تاکید راهنمای رهبر انقلاب؛ «نمی‌گوید «طرفدارش باش». نه! باید کمکش کنی. هرچه می‌توانی و به هرنحو که می‌توانی.»

امروز روزی است که باید برای تحقق این وصیت امام خیبرگشا، به فلسطین توجه کنیم. هرچه در توان داریم را به کار گیریم و نوادگانِ مرحب خیبری را ناکام بگذاریم و مظلوم‌ترین مظلومان عالم را، کودکان فلسطینی را، بیماران آن دیار را یاریگر باشیم. برای تحقق این هدف هم باید به تنظیم دقیق رفتارمان با سیاست‌های بلند جمهوری اسلامی همت کنیم. تدبیرهای رهبر انقلاب را به واجبات زیست‌ سیاسی خود تبدیل کنیم تا بیشترین آورده را برای فلسطین داشته باشد. ما باید آمادگی خود را ارتقا دهیم تا هرجا و هرگونه که تدبیر کلان نظام اقتضا کرد برخیزیم و میدان را از باطل‌کرداران بستانیم. ان‌شاالله

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها