مجری نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نمایش‌های میدانی جنبه فرهنگی کنگره‌های شهدا را تقویت می‌کنند

بهادری با تاکید براینکه باید برای هر کنگره شهدا حتماً پیوست فرهنگی با کار نمایشی تدارک دیده شود، گفت: اجرای نمایش‌های میدانی در حاشیه کنگره‌های شهدا حتماً جنبه فرهنگی کار را تقویت می‌کنند؛ زبان هنر در معرفی شهدا باید مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰ - 19October 2023

«ابراهیم بهادری» مجری نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه سال‌هاست کنگره‌های شهدا در کشورمان برگزار می‌شود و در این زمینه باید ابعاد فرهنگی پررنگ طراحی شود، اظهار داشت: هر برنامه‌ای که در حوزه شهدا برگزار می‌شود برای پویایی باید ابعاد فرهنگی آن گسترش داده شود؛ شاید برای کنگره‌های شهدا ابتدا باید اتاق فکرهایی درنظر گرفت و سپس برنامه نوآورانه طراحی کرد.

وی به تجربه اجرای نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» در جریان کنگره ملی بزرگ‌داشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب (نیشابور بزرگ) اشاره کرد و گفت: بومی‌گرایی مهم‌ترین برجستگی نمایش «صدای پای عشق»  بود و برای اولین‌باری است که در این سطح و فضا نمایش بزرگ میدانی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود. استفاده از ظرفیت یک شهرستان در اجرای نمایش میدانی اولین بار است که صورت می‌گیرد. ما در این نمایش در فضایی ۱۲هکتاری برنامه برگزار می‌کنیم و از ظرفیت‌های شرستانی استفاده کرده‌ایم. 

مجری نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» با بیان اینکه نمایش «صدای پای عشق»  در حاشیه کنگره ملی بزرگ‌داشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب در حال برگزاری است، تصریح کرد: ما در این نمایش برای انعکاس درست شخصیت شهید عبدالحسین برونسی گریزی به عملیات نبردهای دوران دفاع مقدس داریم. لذا بهره‌گیری هنر برای انعکاس وقایع مربوط به نیشابور و دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در این نمایش ویژه و برجسته است. 

بهادری از برگزاری کارگاه آموزشی برای هنروران بومی شهر نیشابور و بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان جوان را نکته دیگری دانست که در این رویداد نسبت به آن اهتمام صورت گرفته است و گفت: در نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» روزانه ۷ تا ۱۰ هزار مخاطب حضور پیدا می‌کنند و در این نمایش برای اولین‌بار بومی‌گرایی را در نمایش پُررنگ کردیم و سعی کردیم تمام اتفاقات تاریخی از شیعه شدن مردم نیشابور تا دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم را روایت کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار