در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

کارشناس مسائل سیاسی: سفر جو بایدن به اراضی اشغالی معادلات را پیچیده‌تر کرد

جمالی نوبندگانی درباره سفر بایدن به اراضی اشغالی گفت: این سفر معادلات جنگ در اراضی اشغالی را پیچیده‌تر خواهد کرد و صرفاً به روحیه جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی دامن می‌زند.
کد خبر: ۶۲۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 21October 2023

سفر بایدن به اراضی اشغالی معادلات را پیچیده‌تر کرد«محمدجواد جمالی نوبندگانی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دل هر مسلمانی را آزرده کرده و موجب خشم و نفرت مسلمانان از آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است، اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های طوفان الاقصی این بود که اجازه نداد شعار آزادی فلسطین و قدس شریف از اذهان پاک شود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که غرب مسئله اوکراین را برجسته کرده بود یا اینکه برروی پیمان صلح آبراهام مانور می‌داد، ولی عملیات طوفان الاقصی تمام محاسبات غرب را برهم زد و دوباره مسئله فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام و کل دنیا تبدیل کرد.

وی افزود: همه فکر می‌کردند که دیگر مسئله فلسطین تمام شده و رژیم صهیونیستی به قدرت غالب در اراضی اشغالی تبدیل شده است، به عبارت بهتر موجی از ناامیدی در مقابله با رژیم صهیونیستی به وجود آمده بود، ولی عملیات طوفان‌الاقصی شرایط را به کل تغییر داد و امید‌ها را برای نابودی رژیم اشغالگر قدس افزایش داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم تظاهرات ضدصهیونیستی در اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه و حتی در آلمان که در این زمینه محدودیت‌هایی را ایجاد کرده، راه افتاده است.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه امپراتوری رسانه‌ای غرب در تلاش است تا خیلی به جنایت‌هایی که در نوار غزه در جریان است پرداخته نشود، اظهار داشت: اتحاد رسانه‌های جهان اسلام برای خنثی‌سازی این توطئه امری مهم و ضروری است و اگر این اتحاد شکل گیرد رژیم صهیونیستی و حامیانش را با مشکل مواجه خواهد ساخت و به عبارت بهتر نیازمند گفتمان‌سازی جدید در این زمینه هستیم.

وی درباره سفر بایدن به اراضی اشغالی گفت: این سفر معادلات جنگ در اراضی اشغالی را پیچیده‌تر خواهد کرد و صرفاً به روحیه جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی دامن می‌زند.

جمالی نوبندگی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین حامی تروریست و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه است، گفت: آمریکا این همه جنایت می‌کند و از جنایتکاران حمایت به عمل آورد، ولی وقتی جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد از مظلوم دفاع کند به ما برچسب ضدحقوق بشری می‌زند و تهدید می‌کند و این نشان می‌دهد که خود آمریکا بزرگترین حامی تروریست در جهان است.

وی گفت: محور مقاومت هیچگاه طبق خواست دشمن بازی نخواهد کرد و هرجا احساس کند رژیم صهیونسیتی و دشمن خطوط قرمز را زیرپا گذاشته به مقابله جدی می‌پردازد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار