امام جمعه اصفهان:

حوادث اخیر نشان داد که هیچ کس برای آمریکایی‌ها محترم نیست

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: حوادث اخیر نشان داد که هیچ کس برای آمریکایی‌ها محترم نیست و آن‌هایی که هنوز در کشور ما معتقد به ارتباط با آمریکایی‌ها هستند راه را اشتباه می‌روند.
کد خبر: ۶۲۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ - 22October 2023

حوادث اخیر نشان داد که هیچ کس برای آمریکایی‌ها محترم نیستبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» امرپز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با عرض تسلیت وقایع غزه و شهادت جمعی از مسلمانان به دست صهیونیسم غاصب و کافر اظهار داشت: فلسطین پس از جنگ جهانی دوم و تقسیم کشورها، سهم انگلیسی‌ها شد و از آن پس یهودی‌های جهان را برای حضور در این سرزمین دعوت کنند و با کشتار و قتل صاحب خانه می‌شدند.

وی افزود: واقعیت این است که انگلیس و آمریکا می‌خواستند در قلب کشورهای مسلمان نفوذ داشته باشند. اینکه برخی تصور می‌کنند یهودی‌ها انسان‌های سیاست‌مداری هستند اشتباه است. حضرت موسی (ع) نیز برای هدایت این قوم مشکلات بسیاری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اسرائیل غده سرطانی است و آن‌ها به دنبال حضور خود از نیل تا فرات هستند، هدف آن‌ها یک جا ماندن نیست و بارها این را به زبان آورده‌اند. آن‌ها ضد اسلام هستند و مردم باید این موضوعات را درک کنند.

وی با بیان اینکه اسرائیل با اقدامات اخیر خود در کل دنیا منفور شده است گفت: همین که بمب‌های خود را بر سر بیمارستان ریختند و هزار نفر را کشتند ناشی از قدرت نظامی نبود، بلکه کاری غیرانسانی و وحشیانه بود؛ بنابراین حوادث اخیر این را نشان داد که هیچکس برای آمریکایی‌ها محترم نیست.

آیت الله طباطبایی خاطر نشان کرد: آن‌هایی که هنوز در کشور ما معتقد به ارتباط با آمریکایی‌ها هستند راه را اشتباه می‌روند. خداوند هم در قرآن فرموده است: بدان یا رسول‌الله! اینها، یهود و نصارا، هرگز تا روز قیامت از تو راضی نمی‌شوند مگر اینکه از آن‌ها تبعیت کنی، یعنی زیر سلطه‌شان بروی. دشمن غیر از این نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند شما که می‌گوئید نه شرق و نه غرب، چرا امروز با روسیه در ارتباط هستید. ما می‌گوئیم زیر سلطه کسی نمی‌رویم، امام (ره) فرمود حتی آمریکا هم اگر تغییر رفتار دهد می‌توانیم با آن کشور هم ارتباط داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: اردن و مصر همسایه فلسطین هستند و می‌توانند راه را برای مردم آنجا باز کنند اما این کار را نمی‌کنند و این نشان از ترسشان از آمریکاست. چنین شرایطی را خود ما در جنگ تحمیلی تجربه کرده‌ایم، همان طور که در زمان شاه، انبار آمریکا بودیم و اجازه استفاده از تسلیحات نظامی خود را نداشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها