در نشست «اربعین حسینی مظهر همگرایی منطقه‌ای و بین‌الملی» مطرح شد؛

وزیر کشور: اربعین موجب اتحاد راهبردی بین ایران و عراق شده است/ دشمنان به‌دنبال ایجاد نفاق بین دو ملت هستند

«وحیدی» گفت: اربعین امروز نه تنها حرکتی مذهبی، معنوی و ارزشی است بلکه جریان تعاملات راهبردی دو ملتی است که از پس ارتباط و تفاهم با یکدیگر جریان قدرتی را شکل دادند که می‌تواند در حمایت از منافع مسلمین و مظلومین بایستد.
کد خبر: ۶۲۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ - 23October 2023

وزیر کشور: اربعین باعث اتحاد استراتژی و راهبردی بین ایران و عراق شده است/  امروز دشمنان به دنبال ایجا نفاق بین دو کشور ایران و عراق هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور در نشست اربعین حسینی مظهر همگرایی منطقه‌ای و بین‌الملی که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ از جمله ژئوپلیتیک، قدرت اقتصادی و قدرت معنوی و فرهنگی که در آسیای غربی وجود دارد می‌تواند مرکز قدرت منطقه باشد، اظهار داشت: یکی از دلایلی که جنگ بین ایران و عراق رخ داد جلوگیری از پیوند بین این دو کشور بود.

وحیدی ادامه داد: اگر این دو با هم وحدت استراتژیک برقرار می‌کردند کشورهای دیگر توان رویارویی با آن‌‌ها را نداشتند و ناچار شدند جنگ را شروع کنند و صدام معلون که از اهداف دیگر کشورها خبر نداشت وارد این جنگ شد.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان تلاش داشتند با ایجاد جنگ و اختلاف بین دو ملت قوی که به لحاظ اعتقادی، ارزشی، اقتصادی، تاریخی و استراتژی تعیین‌کننده بودند به هم نرسند، گفت: امروز پس از داعش و فداکاری رزمندگان عراقی با حضور سردار سپهبد شهید سلمیانی به نقطه‌ای رسیده که دو ملت به واسطه اربعین در آغوش یکدیگر هستند و قدرتی که باید شکل بگیرد در حال شکل گرفتن است و اتحاد استراتژیک بین ملت‌ها در حال انجام است و گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اربعین نقطه واسطی بوده که توانسته پس از مبارزه با داعش مرهمی بر تمامی زخم‌هایی باشد که دشمنان در جنگ و پس از آن ایجاد کرده بودند، گفت: امروز دشمنان به دنبال ایجاد نفاق بین دو کشور ایران و عراق هستند.

وحیدی افزود: اربعین امروز نه تنها حرکتی مذهبی، معنوی و ارزشی است بلکه جریان تعاملات استراتژی و راهبردی دو ملتی است که از پس ارتباط و تفاهم با یکدیگر جریان قدرتی را شکل دادند که می‌تواند در حمایت منافع مسلمین و مظلومین بایستد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز همگان شاهد مواضع قوی کشور عراق بین کشورهای اسلامی در قبال حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار