با حضور سردار «عراقی»؛

آخرین وضعیت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین بررسی شد

با حضور سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» رییس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی، سردار پاسدار «مهدی صباغی» شهردار قزوین و جمعی از مدیران و پیشکسوتان، آخرین وضعیت روند اجرای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین بررسی شد.
کد خبر: ۶۲۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ - 23October 2023

آخرین وضعیت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین بررسی شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین‌، جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» رییس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی و سردار پاسدار «مهدی صباغی» شهردار قزوین، «حاج حمزه قربانی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین، مدیران سازمان های مدیریت و برنامه ریزی، همیاری شهرداری های استان قزوین، معاون عمرانی شهردار قزوین و جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس قزوین در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار موزه دفاع مقدس قزوین بررسی شد.

سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» رییس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی در این جلسه ضمن قدردانی از همه دستگاه های اجرایی استان بالاخص سردار «صباغی» شهردار قزوین در حمایت همه جانبه در اجرای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین، اظهار داشت: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است و همه ما باید برای حفاظت از ارزش‌های آن دوران تلاش کنیم.

سردار عراقی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند ساخت موزه دفاع مقدس در استان، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید برای احداث این موزه همکاری لازم را داشته باشند تا کار ماندگاری برای حفاظت از آثار دفاع مقدس در استان صورت گرفته باشد.

این مقام عالی نظامی تاکید کرد: خوشبختانه در طراحی و جانمایی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین از تمام ظرفیت فنی و تخصصی کارشناسان استفاده شده است و کار عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس در زمان بندی مشخص و فاز بندی‌ دقیق با در حال اجراست اما بایستی این روند تسریع شود.

در ادامه سردار پاسدار «مهدی صباغی» شهردار قزوین نیز با تاکید بر تسریع در روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین متعلق به همه مردم است و شهرداری قزوین در این خصوص با جدیت و تمام ظرفیت پای کار است اما دستگاه های اجرایی قزوین نیز بایستی در روند ساخت و تکمیل این پروژه مهم استان همراهی کنند.

شهردار قزوین خاطر نشان کرد: امیدواریم با افتتاح فازهای اولیه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین، شاهد ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین رشادت ها و فداکاری های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی به نسل جوان جامعه باشیم.

در این جلسه مقرر شد؛ دیوار کشی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین هر چه زودتر آغاز شود.

همچنین مقرر شد؛ جهت ساخت و جانمایی سر درب مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین، زمین های مسیر سه راهی ورودی به یادمان شهدای گمنام توسط شهرداری قزوین تملک شود.

همچنین مقرر شد؛ آخرین وضعیت مالی و عملکرد پیمانکار در این پروژه بررسی و تعین تکلیف شود. مقرر شد؛ منزل شهید سرلشکر خلبان «عباس بابایی» در جهت اجرای برنامه های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت در اختیار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین قرار گیرد.

همچنین مقرر شد؛ مسیر ورودی فاز اداری مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین در آینده نزدیک توسط شهرداری آسفالت و جدولگذاری شود.

برگزاری هر ماه یکبار جلسه با حضور سردار عراقی و سردار صباغی شهردار قزوین، بزرگان و پیشکسوتان استان در جهت بررسی آخرین روند اجرای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار