طی سخنانی؛

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: بخشی از امنیت پایدار ایران مرهون ایثار کارکنان وظیفه است

امیر «خلیل‌آبادی» گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌‌ترین کشورهای جهان است و بخشی از این امنیت مرهون تلاش و ایثار شبانه‌روزی کارکنان وظیفه است.
کد خبر: ۶۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ - 23October 2023

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: بخشی از امنیت پایدار ایران مرهون ایثار کارکنان وظیفه استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تحلیف و جشن سردوشی فرگیران آموزشی و مراسم استقبال از سربازان جدید الورود منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام با حضور امیر سرتیپ دوم «علی خلیل‌آبادی» جانشین منطقه و جمعی از مسئولین لشکری استان برگزار شد.

امیر خلیل‌آبادی در این مراسم دوران سربازی را برهه‌ای طلایی و ارزشمند در زندگی هر فرد دانست و اظهار داشت: در این مقطع زمانی، جوان با گسستن از تعلقاتی که به خانواده دارد به نوعی خود را در معرض آزمون‌های مختلف قرار می‌دهد و سعی بر این دارد که با تلاش و کوشش بیشتر از آن‌ها سربلند بیرون بیاید.

وی نقش سربازی در ارتقای امنیت دفاعی نیروهای مسلح را با اهمیت دانست و گفت: از مهم‌ترین مؤلفه‌‌های قدرت و اقتدار ارتش ایران اسلامی، سربازان وظیفه هستند که امروز در واقع رکن ارتش هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق، پاسداری از استقلال و حفظ نظام را از وظایف مهم ارتش دانست و خاطرنشان کرد: ارتش مقتدر ارتشی است که بتواند تکیه‌گاه ملت باشد و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد که امروز بخش مهمی از این وظایف به واسطه سربازان انجام می‌شود.

خلیل‌آبادی گفت: حضور سرباز در عرصه نظم اهمیت بسزایی دارد چراکه یکی از ویژگی سربازان، جوانی و انگیزه‌‌های بالا و پایبندی آن‌ها به انقلاب، اسلام و عزم جزم برای دفاع از میهن عزیز اسلامی است.

سرتیپ دوم خلیل آبادی خاطرنشان کرد: چه در عرصه مدیریتی و چه افکار عمومی باید به مسائل سرباز با نگاه فرهنگی نگریسته شود چرا که هنوز با جایگاهی که باید در آن قرار بگیریم فاصله داریم.

علی خلیل آبادی فلسفه برگزاری اين گونه مراسمات را بهتر ديده شدن سرباز و سربازی عنوان و تصريح كرد: سرباز ركن و پايه اصلی قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی ايفای نقش سرباز را در حوزه‌های جنگ نرم و سخت تاثير‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: نقش بی‌بدیل سربازان در دوران دفاع مقدس بر هيچكس پوشيده نيست و امروز نيز سربازان غيور در عرصه‌های‌ مختلف به خصوص در مناطق مرزی و آنجا كه دشمن قصد ايجاد چالش را دارد، نقش موثری را ايفا می‌كنند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به ايستادگی و پايمردی سربازان در مقاطع مختلف، نقش آنان را در حوزه جنگ نرم بسيار مهم و حائز اهميت دانست و افزود: از وي‍ژگی‌های خدمت مقدس سربازی حضور جوانان در اين دوران است و از بارزترين ويژگی‌های اين جوانان نشاط، انگيزه‌های ايمانی، دينی، پايبندی به نظام و عزم جزم آنان برای دفاع از ميهن است.

در این مراسم پس از ادای سوگند نامه توسط کارکنان وظیفه و خواندن خطابه توسط نمایندگان قدیم و جدید، توسط امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی از کارکنان وظیفه نمونه در طول دوره تقدیر شد.

در پایان یگان‌‌های حاضر در میدان، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

نظر شما
پربیننده ها