جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع):

مشارکت آحاد مردم رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس بود

امیر «خلیل‌آبادی» گفت: یکی از ویژگی‌های بارز دفاع مقدس، مشارکت همگانی مردم در این حماسه بزرگ است چراکه پیروزی رزمندگان اسلام و ناکامی صدام و قدرت‌های حامی آن، بواسطه حضور یکپارچه و هماهنگ مردم غیرتمند ایران در جبهه‌ها رقم خورد.
کد خبر: ۶۱۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ - 28September 2023

مشارکت آحاد جامعه رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس بودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس آیین افتتاحیه آموزش میدانی هیئت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد «علی خلیل‌آبادی» جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ دوم «ناصر براتی» رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید علی صیادشیرازی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و جمعی از مسئولین نظامی در منطقه پدافند هوایی شمال شرق برگزار شد.

امیر خلیل‌آبادی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شناخت معارف جنگ را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: در تاریخ جنگ‌های دفاعی و تهاجمی این مرز و بوم، دفاع مقدس به لحاظ گستره مدافعان و مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم و نیز هماهنگی نیروهای مسلح با یکدیگر و مردم کم‌نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه باید معارف جنگ به نسل جوان منتقل شود افزود: دوران دفاع مقدس بستری شد تا ملت ایران ایستادگی در روزهای سخت بیاموزند تا در مقاطع دیگر انقلاب از آن در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی بهره ببرند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز دفاع مقدس، مشارکت همگانی مردم در این حماسه بزرگ است چراکه پیروزی رزمندگان اسلام و ناکامی صدام و قدرت‌های حامی آن، بواسطه حضور یکپارچه و هماهنگ مردم غیرتمند ایران در جبهه‌ها رقم خورد.

اثرگذاری هیئت معارف جنگ به برکت اخلاص شهید صیاد

در ادامه این مراسم امیر براتی در سخنانی با اشاره به نحوه شکل‌گیری هیئت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۳ توسط شهید اخلاص سپهبد علی صیاد شیرازی دایر شد و در آن مقطع افراد به صورت افتخاری، جهادی و بدون تکلف در هیئت معارف جنگ مشغول به فعالیت بودند که این روند همچنان ادامه دارد و باعث جاودانگی این حرکت شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه هیئت معارف جنگ مورد توجه و عنایت فرمانده معظم کل قوا بوده و ایشان همواره فعالیت‌‌های آن را تحسین کرده‌اند، گفت: شهید سپهبد صیاد شیرازی نیز به این مجموعه توجه ویژه‌ای داشت و ما نیز به تأسی از فرمانده ملی، مذهبی و نظامی خود علاقمند خدمت در این مسیر نورانی هستیم و خود شهید هادی و راهنمای ماست تا نسل جوان را از گنجینه عظیم دفاع مقدس بهره‌مند سازیم.

در این دوره جمعی از روحانیون نیز به منظور ارائه آموزش‌‌های فرهنگی و مذهبی در کنار کارکنان وظیفه حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار