مدیرعامل سازمان زیباسازی مطرح کرد؛

پویش «شهر شعر» بزرگ‌ترین پویش فرهنگی تهران/ هزار سازه تبلیغاتی را درگیر شعر کردیم

صیادی با بیان اینکه پویش «شهر شعر» بزرگ‌ترین پویش فرهنگی تهران است، گفت: در این پویش حدود هزار سازه تبلیغاتی را درگیر شعر کردیم و آثار جدیدی به آن اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ - 23October 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری پویش «شهر شعر» با حضور رضا صیادی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرتضی امیری اسفندقه شاعر و مشاور شهردار تهران برگزار شد.

ابتدا، رضا صیادی درباره پویش شهر شعر و انگیزه‌ی که باعث شد در جمع اهالی رسانه درباره آن صحبت کند، اظهار داشت: حقیقتا احساس کردیم باید درباره پویش شهر شعر از رسانه‌ها کمک بگریم تا این اتفاق بزرگ بیشتر دیده شود.

وی افزود: همیشه در حوزه رسانه‌‌ها اینکه موضوع شعر و ادب فارسی محوریت برنامه‌ای باشد یک آرزوی بود که در پویش شهر شعر محقق شد. در این پویش مجموعه‌ای از اشعار شاعران کشور را انتخاب کردیم لذا شهر شعر را به یک بستر بزرگ برای ادای دین فرهنک و هنر قرار دادیم، که اتفاق نیفتاده بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی به همزمانی پویش شهر شعر با عملیات طوفان الاقصی و قتل مهرجویی اشاره کرد و با بیان اینکه این ماجراها باعث شد خوب دیده نشود، ادامه داد: اگر ما درباره این پویش به فرعیات بپردازیم و وارد متن نوشیم، یک اجحاف است.

صیادی خاطرنشان کرد: ما از حدود ۱۲۰ شاعر، ۱۲۰ شعر را انتخاب کردیم و در حدود هزار سازه رسانه‌ای را زیر بار بردیم تا یکی از مهم‌ترین پویش‌های فرهنگی تهران رقم بخورد.

ما در این پویش تمام سلایق هنری را مورد نظر قرار دادیم، گفت: در این پویش سعی شه است از تمام انواع شعر به لحاظ مضمونی تجدد داشته باشد که در مجموع یک سمفونی شکل گرفته است. نوحه به شاعران زن در این پویش جدی بوده است که البته ما همواره سعی داشتیم.

انتهای پبام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار