رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور خودکفا شدند

بختیاری گفت: امسال بالغ بر ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور خودکفا و از تحت پوشش این نهاد خیر خواه خارج شدند.
کد خبر: ۶۲۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ - 25October 2023

۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور خودکفا شدندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جشن خودکفایی بیش از هشت هزار و ۶۳۰ مددجوی کمیته امداد اصفهان اظهار داشت: پشتیبانی و بازاریابی و مشاوره کمیته امداد از مددجویانی که به خودکفایی رسیدند ادامه خواهد یافت.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئول ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ هزار نفر خواهد بود، بیان داشت: ۵۰ درصد اشتغال‌های ایجاد شده برای افراد تحت حمایت و ۵۰ درصد دیگر برای افرادی که تحت حمایت این نهاد نیستند، اما جزو پنج دهک جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: برای اشتغالزایی اعتبار ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان، ۱۸ هزار فرصت شغلی با ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و در سال ۱۴۰۱، ۲۹ هزار فرصت شغلی با ۱،۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد و در سال جاری برای استان اصفهان ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی با ۲،۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

بختیاری با بیان اینکه سرانه اشتغال ۱۵۰ میلیون تومان است که اعتقاد داریم مبلغ کافی نیست، اضافه کرد: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار منتهی به درآمد باثبات هستیم که با ۱۵۰ میلیون تومان ایجاد نمی‌شود و برای افزایش سرانه تقاضا داشته‌ایم. ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بانوان هستند و یکی از راهبر‌های قطعی این نهاد، ایجاد مشاغل خانگی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها