به مناسبت سالروز عملیات فتح ۲ منتشر شد؛

ضربه اقتصادی عملیات فتح ۲ به رژیم بعثی صدام

عملیات فتح ۲ علاوه بر اجرای آتش بر روی نیروگاه سد دوکان، پایگاه‌های اطراف نیروگاه و مقر‌های استقرار نیرو‌های جاش در اطراف دوکان، ساختمان فرمانداری شهر و چندین قبضه سلاح ضد هوایی در اطراف شهر منهدم و تعدادی از نیرو‌های عراقی کشته شدند.
کد خبر: ۶۲۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ - 26October 2023

ضربه اقتصادی بر رژیم بعثیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عملیات ایذایی فتح ۲ روز ۱۳۶۵/۰۸/۰۴ در عمق خاک عراق به اجرا درآمد. نیرو‌های زیر امر قرارگاه رمضان با اجرای آتش روی نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی دوکان، خسارات قابل‌توجهی به این نیروگاه وارد کردند.

این نیروگاه قسمت‌های وسیعی از استان اربیل، قلعه دیزه و سد دوکان را زیر پوشش داشت.

در این عملیات همچنین پایگاه‌های اطراف نیروگاه و مقر‌های استقرار نیرو‌های جاش در اطراف دوکان، ساختمان فرمانداری شهر و چندین قبضه سلاح ضد هوایی در اطراف شهر منهدم گردید و تعدادی از نیرو‌های عراقی کشته شدند.

راوی مرکز مطالعات در قرارگاه رمضان در گزارش خود از این عملیات می‌نویسد: به علت مسائلی که در جریان عملیات فتح ۱ در روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی بروز کرد، مرکزیت اتحادیه، اجرای هرگونه عملیات دیگر را منوط به عقد قرار داد رسمی روابط با جمهوری اسلامی کرد، لذا عملیات فتح ۲ صرفاً با نیرو‌های اندک خودی که در داخل خاک عراق باقی بودند، انجام شد.

این نیرو‌ها با دیدبانی روی مواضع دشمن، توسط دو قبضه خمپاره‌انداز ۱۲۰ میلی‌متری، حدود ۵۰ گلوله خمپاره روی نیروگاه دوکان و تأسیسات و پایگاه‌های اطراف آن شلیک کردند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها