مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

آشنایی جامعه با فرهنگ شهادت نقش مهمی در حماسه دفاع مقدس داشت

حجت‌الاسلام «فوقی» با اشاره به نقش دم مسیحایی امام خمینی (ره) در بسیج مردم در دفاع مقدس، گفت: آشنایی جامعه از طریق هیات‌های مذهبی با فرهنگ شهید و شهادت نقش مهمی در حماسه دفاع مقدس داشت.
کد خبر: ۶۲۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ - 26October 2023

آشنایی جامعه با فرهنگ شهید و شهادت نقش مهمی در حماسه دفاع مقدس داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «مهدی فوقی» عصر امروز (پنج‌شنبه) در همایش «پرچمداران حسینی، پرچمداران کربلای خمینی» اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یکی از وظایف مادر برابر نسل جوان است.

وی ادامه داد: هیات های مذهبی اصفهان همه از خانواده‌های شهدا و دلدادگان انقلاب هستند و شاهد آن برگزاری کنگره شهدا در محله‌های مختلف استان اصفهان است.

فوقی افزود: امروز به برکت شهدا می‌بینیم در برخی از کنگره‌های شهدا ذیل ولایت از همه سلیقه های سیاسی حاضر می‌شوند و لذا همه باید تلاش کنند این مسیر گسترش پیدا کند و این نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: اگر فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر جهاد در دوران دفاع مقدس محقق شد در درجه اول دم مسیحایی امام (ره) و در درجه بعدی آشنایی هیات‌های مذهبی با فرهنگ شهید و شهادت موجب این حماسه شد. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: عملیات «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» در اصفهان مسیری است که در ابتدای آن هستیم و با هدف نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در میان عموم جامعه آغاز شده است.

وی گفت: پاسداشت و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به عنوان صحنه‌سازان ایثار و مقاومت، باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و مجموعه‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی و مساجد آن را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌ فوقی با بیان اینکه این مراسم ابتدای این راه است، ادامه داد: بر اساس این طرح، رزمایشی مشترک به مدت یک سال با همکاری تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌های محوری تعیین شده، اجرا می‌شود و امروز در اولین گام ۳۰ پیرغلام شهر اصفهان تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار