معاون آماد و پشتیبانی فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

الحاق تجهیزات با هدف تقویت توان تحرک پلیس در حوزه‌های مختلف/ تاکید براستفاده بهینه و عمردهی تجهیزات

سردار فریبا با بیان اینکه الحاق تجهیزات با هدف تقویت توان تحرک پلیس در همه حوزه‌ها انجام می‌شود، گفت: بازسازی، تعمیر و یا تغییر کاربری راهکاری برای استفاده بهینه، عمردهی و بازآمدی برای تجهیزات است.
کد خبر: ۶۲۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ - 27October 2023

الحاق تجهیزات با هدف تقویت توان تحرک پلیس در حوزه‌های مختلف/ تاکید براستفاده بهینه و عمردهی تجهیزاتسردار رضا فریبا معاون آماد و پشتیبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در حاشیه الحاق تجهیزات به مجموعه انتظامی کشور اظهار داشت: امروز شاهد دومین الحاق تجهیزات به رده‌های انتظامی طی سال جاری بودیم اولین الحاق خرداد ماه امسال در حوزه یگان ویژه انجام شد.

سردار فریبا با بیان اینکه هدف از الحاق امروز بحث تقویت ناوگان ترابری انتظامی بخصوص در حوزه فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها با توجه به نیاز آنان به خودرو‌های تاکتیکی و عملیاتی بوده است، افزود: امروز همانطور که مشاهده کردید، خودرو‌های تاکتیکی به رده‌ها وهمچنین تعداد قابل توجهی خودروی  آمبولانس واگذار شد چرا که مجموعه انتظامی با توجه به ماموریت‌های متنوع و گسترده خود در پلیس تخصصی به ویژه در حوزه‌هایی نظیر مرزبانی و یگان ویژه نیاز مبرم به خودرو‌های امدادی دارد.

معاون آماد و پشتیبانی فراجا خاطرنشان کرد: الحمدلله با واگذاری و الحاق به تقویت مرزبانی هم کمک شد پلیس مرزبانی با توجه به نوع و محل اجرای ماموریت‌هایی  که دارد به وسیله نقلیه مورد نیاز بخصوص به موتورسیکلت در بحث جابه جایی کارکنان در شرایط خاص جغرافیایی تقویت شود.

وی افزود: در حوزه‌هایی نظیر هوا فراجا نیز امروز یک فروند هلی کوپتر ۲۱۲  و تعداد قابل توجهی ریز پرنده (کواد کوپتر) واگذار شد تا در پایش‌های هوایی جاده‌ای و مرزی در پلیس‌های تخصصی نظیر مرزبانی، راهور و ..  به کار گیری شود چنانکه در ماموریت‌هایی مانند ایام اربعین امسال استفاده از کواد کوپتر تجربه ارزنده‌ای داریم.

سردار فریبا تاکید کرد: الحاق تجهیزات همانطور که اشاره شد به منظور تقویت توان تحرک پلیس در همه حوزه‌ها اعم از زمینی، هوایی و دریایی به طور مستمر ادامه خواهد داشت و ان شاء الله تا پایان امسال دو سه الحاق دیگر نیز انجام خواهد شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در حوزه دریایی شناور‌های تندرو به ناوگان دریایی در شمال و جنوب کشور اضافه خواهد شد تا درخصوص مبارزه با قاچاق بخصوص مواد مخدر، ناوگان دریایی تقویت شود و در همین راستا طی یک سال اخیر ارتقاء خوبی در حوزه تحرک دریایی صورت گرفته است.

سردار فریبا ادامه داد: در بحث تقویت ناوگان ترابری پلیس، در حوزه پلیس پیشگیری، آگاهی فراجا درخصوص مقابله با سرقت و لزوم تقویت توان و تحرک پلیس در این حوزه حتما در دستور کار بوده و ان شاءالله شاهد انجام اقداماتی جدید در این خصوص خواهیم بود.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که الحمدلله در مجموعه معاونت آماد و پشتیبانی فراجا انجام می‌شود درخصوص عمر دهی انقلابی به تعبیر مقام معظم رهبری در جایی از بیاناتشان اشاره کردند که عمر قانونی دروغ است به تجهیزات عمر انقلابی بدهید و از آن‌ها خوب استفاده کنید بنا به رهنمود ایشان در فراجا اتفاقات خوبی رخ داده نمونه آن استفاده از خودرو‌های تاکتیکی سبک و سنگین است تقریبا اینگونه خودرو‌ها با بازسازی، تعمیرو یا در مواردی با تغییر کاربری مجدد به چرخه بازگشته و قابل استفاده می‌شود.

معاون آماد و پشتیبانی فراجا اضافه کرد: در بخش تعمیرات و بازسازی این مجموعه که به نام شهید میرشکار مزین است بحث بازآمدی اتفاق می‌افتد و خودرویی که ممکن است بیش از ۱۲ سال از کارکرد آن در حوزه مرزبانی گذشته باشد با بازسازی و تغییر کاربری می‌توان از آن به عنوان خودروی آبپاش در بخش‌های دیگر استفاده کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: بنا به فرمایش فرمانده کل انتظامی کشور درخصوص اقدام جهادی، الحمدلله در حوزه آماد و پشتیبانی اقدامات خوبی صورت گرفته است که به عنوان مثال می‌توان به اقدامات مناسبی که درمجموعه باسازی و تعمیرات شهید میرشکار با همت و تلاش همکاران صورت می‌گیرد اشاره کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها