فرمانده سپاه لرستان خبر داد؛

تشکیل هسته نویسندگان و شعرا در لرستان

سردار کشکولی از تشکیل هسته نویسندگان و شعرا در لرستان خبر داد و گفت: ۵۲ نویسنده، ۱۲ شاعر و هشت نمایشنامه‌نویس حول محور کنگره شناسایی و سازماندهی شدند.
کد خبر: ۶۲۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ - 28October 2023

تشکیل هسته نویسندگان و شعرا در  لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز (شنبه) در کنگره ملی شش هزار ۵۵۵ شهید لرستان اظهار داشت: ستاد کنگره ملی شهدای لرستان از دی ماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد.

سردار کشکولی با بیان اینکه در دو سال اخیر فعالیت‌های کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان شتاب بیشتری داشت، افزود: در راستای کنگره ۲۲ کمیته تشکیل شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه از اسناد مرتبط با شهدا ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی تولید شده هست، گفت: ۱۳۱ هزار سند شامل وصایا، خاطرات و چهار هزار و ۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از شهدا و دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به تشکیل هسته نویسندگان و شعرا در استان، گفت: ۵۲ نویسنده، ۱۲ شاعر و هشت نمایشنامه‌نویس حول محور کنگره شناسایی و سازماندهی شدند و در این زمینه بیش از دو هزار و ۱۳۶ یادواره شهدا در استان برگزار شده است.

وی افزود: به نام و یاد شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان خدمات زیادی به همین نام و عدد انجام شده است تا حدی که حتی کسبه استان نیز در این مشارکت‌ها سهیم بودند که به‌منظور محرومیت‌زدایی و خدمات به نام شهدا، در استان انجام شده است.

سردار کشکولی با بیان اینکه ۱۵ پویش مجازی، ۲۰ قسمت پویانمایی و چهار هزار و ۵۰۰ پوستر شهدا تهیه شده است، تصریح کرد: در فضای مجازی با بهره‌برداری از فرهنگ شهید و شهادت اقدامات قابل توجهی در راستای مبارزه با توطئه‌های دشمن صورت گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خدمات درمانی به محرومین و مناطق محروم، سفر رایگان به مشهد و عتبات و عالیات، اهدای جهیزیه به نوعروسان را از جمله اقدامات کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان بر شمرد و خاطرنشان کرد: ۱۵۰ کرسی مناظرات استاد و دانشجویی، حمایت از ۱۴ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی، اجرای صد‌ها سرود و تئاتر خیابانی، افتتاح ۱۱ بوستان و پارک بانوان به نام شهدای استان از جمله اقدامات انجام شده در ذیل برنامه‌های کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان است.

وی با بیان اینکه در ابتدا ۴۳ هزار و ۳۳۹ اقدام برای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شد، افزود: اکنون این عدد با هم‌افزایی مردم، مسئولان، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بسیار بیشتر شده است.

سردار کشکولی گفت: در یک ماه گذشته اجلاسیه‌های شهدای روحانی، شهدای عشایر، شهدای زن، شهدای جاوید الاثر و شهدای دانش آموز و معلم نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار