دبیر علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت به دفاع‌پرس خبرداد؛

انتشار آثار شاعران برای کودکان فلسطین/ شب شعر طوفان‌ الاقصی برگزار می‌شود

انصاری‌نژاد از انتشار تازه‌ترین سروده‌های شاعران فارسی‌زبان برای کودکان فلسطینی خبر داد و گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار به «محور طوفان‌ الاقصی» کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، کنگره زمینه برگزاری شب شعرهایی را برای عرضه آثار شاعران فراهم خواهد آورد.
کد خبر: ۶۲۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۹ - 29October 2023

حجت‌الاسلام «محمدحسین انصاری‌نژاد» شاعر و دبیر علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از انتشار تازه‌‎ترین سروده‌های شاعران فارسی‌زبان برای کودکان فلسطینی خبر داد و اظهار داشت: بعد از اتمام زمان ارسال آثار به «محور طوفان‌ الاقصی» بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت حتماً شبِ شعرهای متعددی را تدارک خواهیم داد تا شاعران به سرودن جدیدترین آثارشان در موضوع فلسطین بپردازند.

انصاری‌نژاد به عملیات شجاعانه طوفان‌الاقصی توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی و قتل زنان و کودکان نقض آشکار تمام قوانین و ضد بشریت است و جامعه جهانی باید نسبت به آن واکنش نشان دهد.

این شاعر با تاکید براینکه شعر به‌عنوان بلیغ‌ترین زبان در مبارزه و عدالت‌خواهی از ابتدا تاکنون سرسلسله‌دار هنر‌ها بوده است، افزود: دبیرخانه علمی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در راستای رسالت خود که پرداختن به موضوع مقاومت به‌عنوان امتداد جریان هشت ساله دفاع مقدس، محور جدید «طوفان الاقصی» را به موضوعات کنگره اضافه کرده است تا شاعران جدیدترین سروده‌هایشان در واکنش به جنایات اخیر را به دبیرخانه کنگره در دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کنند.

دبیر علمی بیست‌وپنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: با توجه به جنایاتی که علیه کودکان و زنان مظلوم در سرزمین‌های اشغال صورت گرفته است به نظر می‌رسد نقش هنرمندانانه شاعران و رسالتی که برای یک هنرمند می‌توان ترسیم کرد از هر زمانی بیشتر باشد لذا شخصاً از تمام «شاعران کودک» به طور ویژه درخواست می‌کنم درباره این وقایع و ظلمی که نسبت به کودکان صورت می‌گیرد، بی‌موضع نباشند و آثارشان را به کودکان غزه و تمام مناطق اشتغالی تقدیم کنند.

این شاعر درباره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره بیان کرد: آخرین زمان دریافت آثار در تمام بخش‌های کنگره و محور جدید تحت عنوان «طوفان‌الاقصی» تا ۱۰ آبان‌ماه خواهد بود و این زمان قابل تمدید نیست. آثار این بخش به‌صورت یک کتاب مجزا در کنگره چاپ و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ترجمه آن صورت خواهد گرفت تا ابعاد بین‌المللی آن به صورت ویژه تقویت شود.

انصاری‌نژاد استقبال از کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت را چشم‌گیر دانست و ادامه داد: خوشبختانه طبق آخرین آماری که در دست داریم استقبال شاعران از این دوره کنگره بسیار پرشور بوده است و شاعران جوان و پیشکسوت آثار کیفی خوبی را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که همچنان این روند ادامه دارد. ما به تنهایی در دبیرخانه کنگره در استان فارس تاکنون حدود ۱۱۲ شعر را دریافت کرده‌ایم و این روند در سراسر کشور با چنین استقبالی روبرو بوده است.

وی درباره دیگر محور و موضوعات امسال کنگره گفت: دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین؛ دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت؛ دفاع مقدس و جنگ نرم؛ دفاع مقدس، کودک و نوجوان؛ دفاع مقدس و نقش زنان؛ دفاع مقدس و مضامین عاشورایی؛ دفاع مقدس و شهدای روحانی؛ دفاع مقدس، دانشجو و دانش‌آموز؛ طنز در شعر دفاع مقدس و دفاع مقدس و سرود و ترانه موضوعاتی است که شاعران می‌توانند آثارشان را برای دبیرخانه‌های ما ارسال کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها