رییس حوزه هنری اردبیل:

هنر خوشنویسی باید وارد دنیای اقتصاد شود

«سپهری» گفت: هنر خوشنویسی قبل از اینکه در نمایشگاه دیده شود، باید وارد دنیای اقتصاد شود.
کد خبر: ۶۲۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ - 29October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «مهیار سپهری» رییس حوزه هنری اردبیل عصر روز گذشته در نشست صمیمی با هنرمندان خوشنویسی به مناسبت گرامیداشت هفته خوشنویسی در اردبیل، اظهار داشت: کاربردی‌ترین حوزه در هنر‌های تجسمی، هنر خوشنویسی است که باید ارج نهاده شود.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی به صورت سنتی طراحی شده است، تصریح کرد: ما می‌توانیم آن را به صورت کاربرد‌های جدید با استفاده از امکانات روز به صورت هنر دیجیتال و کاربردی آماده کنیم و در قالب نسخه دیجیتال روانه بازار کنیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل درباره اقتصاد هنر خوشنویسی گفت: هنر خوشنویسی قبل از اینکه در نمایشگاه هنری دیده شود باید وارد دنیای اقتصاد شود و هنرمند بتواند اثرش را در خانه مردم ببیند و مردم اثر هنری را انتخاب کنند.

سپهری افزود: این کار مستلزم کار جمعی و همدلی هنرمندان خوشنویسی و همچنین هنرمندان فعال در فضای مجازی باید صورت پذیرد که با امر آموزش‌های خوشنویسی به صورت دیجیتال و ارتباط بر خط امکان پذیر شود.

در این نشست حسن معترض رئیس انجمن خوشنویسان استان اردبیل نیز با ارائه توضیحات و بیان دغدغه‌های اهالی خوشنویسی خاطرنشان کرد: باید این هنر از سوی ارگان‌ها و ادارات مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار