کارشناس مسائل آمریکا:

مدیریت جنگ غزه کاملا در دست آمریکا است/ آمریکا و اسرائیل از هم قابل تفکیک نیستند

ایزدی گفت: عملیات طوفان‌ الاقصی ضربه سختی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است؛ لذا آمریکا نگران این موضوع است که موجودیت این رژیم دچار چالش شود و از همین جهت هم مجبور است که وارد میدان شده و کاملا مدیریت بحران را در میدان به دست بگیرد.
کد خبر: ۶۲۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ - 29October 2023

آمریکا مدیریت جنگ غزه را کاملا به دست گرفته است/ آمریکا و «اسرائیل» از هم قابل تفکیک نیستندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «فواد ایزدی» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل آمریکا با حضور در برنامه «نقش جهان» شبکه افق سیما پیرامون اخرین اخبار و تحولات جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی اظهار داشت: هیچ تفاوت ویژه‌ای بین اسرائیل و آمریکا نیست. در بسیاری از مواقع سوال مطرح می‌کنند که اسرائیل بر روی آمریکا تاثیر دارد و یا آمریکا بر روی اسرائیل تاثیرگذار است؟ در واقع زمانی این سوال معنی پیدا می‌کند که ما با دو موجودیت طرف باشیم.

ایزدی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل از هم قابل تفکیک نیستند، افزود: اما باید در مورد آمریکا و اسرائیل بگوییم که این حالت نیست و ما با یک موجودیت طرف هستیم و آن‌ها از هم قابل تفکیک نیستند. بر همین اساس هم زمانی که مشکلی برای اسرائیل پیش می‌آید می‌بینیم که آمریکا پای کار می‌آید و تمام‌قد از این رژیم حمایت خواهد کرد.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: با توجه به اینکه عملیات طوفان الاقصی ضربه سختی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است آمریکا نگران این موضوع است که موجودیت این رژیم دچار چالش شود و از همین جهت هم مجبور است که وارد میدان شده و کاملا مدیریت بحران را در میدان به دست بگیرد.

وی به اعتراضات مردمی در جوامع غربی اشاره و خاطرنشان کرد: خبری خوبی که پیرامون جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی هست این است که شاهد اعتراضات گسترده مردم در جوامع غربی هم درمورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و هم در مورد این سبک حمایتی که از این رژیم اشغالگر و نامشروع انجام می‌شود هستیم.

ایزدی به میزان نفوذ صهیونیست‌ها در دولت آمریکا اشاره و اضافه کرد: در سطح بالای دولت جو بایدن شاهد حضور و نفوذ گسترده صهیونیست‌ها هستیم، ولی در رده‌های پایین‌تر و میانی افرادی هستند که با رژیم صهیونیستی موافق و هم نظر نیستند. به طور مثال حدود ۱۰ روز قبل بود که «جاش پاول» مسئول ارسال اسلحه به اسرائیل در وزارت خارجه آمریکا استعفا داد.

کارشناس مسائل آمریکا یادآور شد: در حال حاضر در میان دستگاه اجرایی دولت آمریکا نارضایتی‌هایی وجود دارد. زیرا آن‌ها متوجه هستند که کار‌هایی را که وزرا و رئیس جمهور آمریکا انجام می‌دهد به ضرر کشور آمریکا است.

وی به درپیش بودن انتخابات آمریکا اشاره کرد و عنوان کرد: امسال سال انتخابات ریاست جمهوری در آمریکاست و تصمیم‌های او در مورد نحوه و نوع برخورد با جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی بر سرنوشت او تاثیر خواهد گذاشت. اما باور من این است که اگر این اتفاق در سال قبل هم روی داده بود نیز بایدن و دولت او همین‌گونه عمل می‌کردند.

ایزدی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما در داخل حزب دموکرات جریان چپی را داریم که پدیده‌ای جدید است و پنج سال قبل وجود نداشت. این جریان چپ از لابی‌های اسرائیل داخل حکومت‌ها و دولت‌های آمریکا ناراحت است. علت هم این است که آن‌ها یک انتقاداتی نسبت به عملکرد اسرائیل»دارند. به خاطر همین انتقادات است که لابی‌های صهیونیست به آن‌ها اجازه نمی‌دهند که در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها بالا بیایند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار