رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد؛

تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: هدف اصلی تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.
کد خبر: ۶۲۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 30October 2023

هدف از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، برگزاری انتخابات سالم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی» رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است.

وی افزود: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان راه‌اندازی و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد. 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد. 

وی بر رصد مستمر و مداوم کانال‌های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان در استان کردستان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی و ذی‌صلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفان ، با آنها بصورت قانونی برخورد کند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی یادآور شد: زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می‌شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کننند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه‌های انتخابی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید. 

وی بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان تاکید کرد و گفت: همچنین با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، جلسه‌ای با نامزدهای تایید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناح‌های مختلف استان تشکیل شود. 

وی بر رعایت اصل بی‌طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آنها بصورت قانونی برخورد خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اقدامات غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان، بر نقش خطیر صداوسیما در تبیین این اقدامات برای مردم تاکید کرد و یادآور شد: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم در بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آنها نسبت به نظام دارد، لذا وظیفه رسانه‌های جمعی خنثی‌سازی این توطئه دشمن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار