رئیس کل دادگستری کردستان:

دقت و سرعت سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی در عدلیه باشد

حجت‌الاسلام حسینی گفت: بسیاری از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی قضات، تحت‌الشعاع موجودی پرونده‌های شعب است، از این رو رسیدگی همراه با دقت و سرعت باید سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی در عدلیه باشد.
کد خبر: ۶۲۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ - 07November 2023

دقت و سرعت سرلوحه اقدامات دستگاه قضایی در عدلیه باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلیمن «سید حسین حسینی» رئیس کل دادگستری کردستان در بازدید از شعب قضائی شهرستان دهگلان اظهار داشت: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضائیه با جدیت در تمامی حوزه‌های قضائی باید اجرایی و در مهلت‌های مشخص شده گزارش اجرای این برنامه توسط روسای دادگستری شهرستان‌ها به دبیرخانه اجرای برنامه عملیاتی در استان اعلام شود. 

وی بر لزوم توجه به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری با استفاده از ارتقای ظرفیت صلح و سازش در سطح استان به ویژه دهگلان تأکید کرد و افزود: بسیاری از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی قضات، تحت‌الشعاع موجودی پرونده‌های شعب است، از این رو رسیدگی همراه با دقت و سرعت باید سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی در عدلیه باشد.  

حسینی بر ضرورت ورود جدی دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه و مبارزه با تخلفات و مفاسد ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی تأکید کرد. 

وی بر ورود جدی دادستانهای استان در حوزه حقوق عامه و مبارزه با تخلفات و مفاسد ادارات و دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی تاکید کرد و گفت: اطاله دادرسی و معطل ماندن صدور احکام پرونده‌های قضایی سبب تضییع حقوق مردم می‌شود.

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه در بسیاری از موارد تأثیر حسن خلق قاضی در ایجاد امیدآفرینی و اعتمادسازی در مردم به مراتب بیشتر از رأی صادره از سوی وی خواهد بود، یادآرو شد: بسیاری از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی قضات، تحت‌الشعاع موجودی پرونده‌های شعب است، از این رو رسیدگی همراه با دقت و سرعت باید سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی در عدلیه باشد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار