در دهمین همایش ملی پدافند غیر عامل؛

حجت‌الاسلام ذوالنوری: باید برای توسعه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری کنیم/ تقابل چین و روسیه با آمریکا بر سر قدرت و اقتصاد است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای کاهش هزینه‌های ناشی از آسیب رسیدن به زیرساخت‌های کشور در توسعه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری کنیم.
کد خبر: ۶۲۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ - 30October 2023

باید در توسعه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری کنیم/ تقابل چین و روسیه با آمریکا بر سر قدرت و اقتصاد استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دهمین همایش ملی پدافند غیر عامل که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان حاکمیتی و فراقوه‌ای است که تعامل آن با دستگاه‌های دیگر هم تا حدودی در قانون تعریف شده است پس اگر نقصی هم وجود دارد باید آن را با تعاریف دیگر حل کرد لذا نگاه باید فراتر از یک قوه باشد.

وی‌ افزود: نمایندگان مجلس چندین سال درگیر کار بررسی و تصویب قانون پدافند غیر عامل بودند؛ در زمان بررسی فشار‌های بنیان براندازی از جا‌های مختلف وارد می‌شد و این باعث شد آنچه دنبالش بودیم در این قانون تدوین نشود لذا آنچه آمده حداقلی است.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: اگر این قانون اجرا شود با توجه به جرم انگاری که برای مستنکفین شده، چنانچه دستگاهی به وظیفه‌اش عمل نکرد با مجلس طرف حساب هستند، زیرا هر سه ماه یک بار باید گزارش پیشرفت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده شود؛ بنابراین با تصویب این قانون زمینه ورود دستگاه نظارتی و قانون گذاری مثل مجلس فراهم شده است، موضوعی که در گذشته این امکان وجود نداشت البته این باور باید در بعضی از نمایندگان مجلس هم تقویت شود و نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل توجه کنتد.

وی بیان داشت: امروز در بحث سایبری افتخار می‌کنیم که دانش بنیان‌های ما رشد چشمگیر دارند، اما در این رابطه تهدیدات همواره با رشد و تنوع بسیاری روبرو است به عنوان مثال هرچه خدماتی شبکه‌ای‌تر شد آسیب پذیری آن هم بیشتر می‌شود؛ هرگونه پیشرفتی که توسط دانش بنیان‌های ما در زمینه‌های مختلف اتفاق می‌افتد در آن حوزه باید یه قدم در پدافند غیرعامل جلوتر باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص محصولات تراریخته هم اظهار داشت: ما در امور زیستی بحث جدی در تراریخته‌ها داریم؛ واردات تراریخته با دستکاری که در ساختمان ژن محصول اتفاق می‌افتد تهدید زیستی در دراز مدت برای ما ایجاد می‌کند حال کدام آزمایشگاه پیشرفته را داریم که در ورودی کشور این محصول را آزمایش کند؟ بر این اساس نیاز به آزمایشگاه‌های دقیق و جدی داریم که محل این آزمایشگاه هیچ جایی غیر از سازمان پدافند غیرعامل نمی‌تواند باشد.

وی ادامه داد: ما موضوعی به نام استکبار داریم که ستون فقرات نظام سلطه در انگلیس و آمریکا است و بعضی از کشور‌ها مثل اروپایی‌ها هم ماهیچه‌هایی هستند که ستون فقرات را حفظ کردند، زیرا این‌ها کشور‌هایی هستند که در نظام سلطه هضم شدند؛ چنین کشور‌هایی ابزاری هستند که بدون اراده خودشان آب آسیاب نظام سلطه را تامین می‌کنند یعنی کشور‌هایی که عمال نظام سلطه محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: کشور‌هایی که مقابل آمریکا ایستادند مانند چین و روسیه دعوای آن‌ها بر سر قدرت و مسئله اقتصادی است به همین جهت یک جا‌هایی چه بسا در جهت منافعشان حتی سر ما را هم بخوان به اصلاح زیر آب کنند، چون ارتباطشان با ما عقیدتی و زیرساختی نیست.

وی ادامه داد: در نظام نوین و دهکده جهانی که دیگران ایجاد می‌کنند باید قانون و فرهنگ آمریکا و غرب با کدخدایی رئیس جمهور آمریکا باشد؛ حال در چنین شرایطی کمترین هزینه این است که بیاییم در پدافند غیرعامل سرمایه گذاری کنیم تا به ما آسیب نزنند، چون دشمن را باید با زیرساخت‌های لازم خنثی کرد بنابراین لازم است در این زمینه تمام توان خود را بگذاریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار