معاون سیاسی نیروی قدس سپاه:

تبدیل فلسطین و قدس به مسئله اول دنیا/ طوفان الاقصی واکنشی به ۷۵ سال جنایت علیه مردم فلسطین بود

سردار کریمخانی گفت: آن چیزی که گروه‌های مقاومت انجام دادند کنشی نبود، بلکه واکنشی بود به همه جنایت‌هایی که در ۷۵ سال اخیر علیه ملت مظلوم فلسطین اعمال شده است.
کد خبر: ۶۲۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ - 30October 2023

«طوفان الاقصی» واکنشی به ۷۵ سال جنایت علیه مردم فلسطین بود/ تبدیل فلسطین و قدس به مسئله اول دنیابه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، سردار «احد کریمخانی» معاون سیاسی نیروی قدس سپاه امروز در همایش «غزه نماد مقاومت و بیداری» که در سالن غزه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد در سخنانی، اظهار داشت: آن چیزی که گروه‌های مقاومت انجام دادند کنشی نبود، بلکه واکنشی بود به همه جنایت‌هایی که در ۷۵ سال اخیر علیه ملت مظلوم فلسطین اعمال شده است.

سردار کریمخانی افزود: در یک سال گذشته شاهد اقداماتی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بودیم که غیرقابل تحمل بود. این اقدامات شامل اهانت یهودیان به مقدسات مسلمانان ازجمله هتک حرمت مسجدالاقصی بود. ضمن اینکه برآورد‌های دقیق اطلاعاتی نشان می‌داد که صهیونیست‌ها به دنبال انجام عملیاتی علیه «مسجدالاقصی» بودند. اما اقدامی که مقاومت انجام داد اقدامی پیش‌دستانه بود که مانع از انجام این اقدامات صهیونیست‌ها شد.

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه ادامه داد: عوامل دیگری که منجرب به انجام عملیات «طوفان الاقصی» شد محاصره مردم غزه از زمین، هوا و دریا بود. در کنار آن هم موضوع زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود. ضمن اینکه در ۲ ماه گذشته شاهد بودیم که صهیونیست‌ها با حمله به فلسطینیان ۱۱۲ نفر از مردم فلسطین را به شهادت رسانده بودند. بر همین اساس هم نیاز بود تا مقاومت فلسطین واکنشی را نسبت به این اقدامات صهیونیست‌ها انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موارد هم شاهد بودیم که عادی‌سازی روابط برخی از کشور‌های منطقه با رژییم صهیونیستی بود که اگر به صورت کامل انجام می‌شد تبعاتی را برای فلسطین و کشور‌های منطقه داشت. خوشبختانه این عملیات این روند عادی‌سازی برای چند سال آینده را متوقف کرد.

سردار کریمخانی اضافه کرد: نکته مهم دیگری که نباید از خاطرمان فراموش شود این است که بٌعد پیروزی‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی نباید کمرنگ شود. در این میان یکی از اتفاقات مهم این عملیات بٌعد غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی است.

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه عنوان کرد: پیروزی‌های مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» برابر رژیم صهیونیستی دارای سه بعد است. بعد نخست غافلگیری ارتش صهیونیستی است. بٌعد دوم، اقدام در خارج از سرزمین است و بٌعد سوم، اقدام قاطع و سریع مقاومت است.

وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که جنبش حماس رویکردی سازش کارانه پیدا کرده است و، اما این عملیات انجام شد شاهد بودیم که بزرگترین افتضاح و شکست برای رژیم صهیونیستی رقم خورده است و بزرگ‌ترین پیروزی هم برای مقاومت فلسطین به لحاظ نگهداری و حفاظت از اطلاعات مربوط به برنامه‌ریزی برای انجام این عملیات به دست آمده است.

سردار کریمخانی افزود: اتفاق و رویداد بزرگ عملیات «طوفان الاقصی» جنگ ترکیبی بود که مقاومت فلسطین انجام داد و در این میان حتی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی که آن همه به آن افتخار می‌کنند نیز نتوانست مانع موشک‌های حماس شود.

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه ادامه داد: موضوع بسیار مهم دیگر این بود که مقاومت فلسطین در جریان این عملیات تغییر رویکرد داد و از «پدآفند» به «آفند» روی آورده است. این غافلگیری به صورتی بود که در ۲۴ ساعت نخست آغاز این عملیات ابتکار عمل در دستان مقاومت فلسطین بود.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیگر مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی بود. اما به دلیل اینکه ابتکار عمل در دستان رسانه مقاومت بود آن‌ها در این حوزه نیز موفقیتی به دست نیاوردند. ضمن اینکه پخش صحبت‌های اسرای اسرائیلی آزاد شده از رسانه‌های صهیونیستی نیز مجددا نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب کرد. اینگونه شد که ارتش صهیونیستی بمباران شهر غزه را در دستور کار خود قرار داد.

سردار کریمخانی اضافه کرد: البته با توجه به تغییرات و تحولات میدان جنگ باید بگویم که این بمباران‌ها هیچ ارزش و آورده‌ای برای رژیم صهیونیستی نداشته است. ضمن اینکه اثر این خون‌های ریخته شده نیز موج‌های ضدصهیونیستی را در سراسر دنیا به راه انداخته است و تمام دنیا به صحنه نفرت از صهیونیست‌ها تبدیل شده است. در واقع امروز فلسطین و قدس به مسئله اول دنیا تبدیل شده است.

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه عنوان کرد: اقدام بعدی رژیم صهیونیستی رجزخوانی برای انجام عملیات زمینی علیه غزه بود. اما تدبیر هوشمندانه مقاومت این بود که جبهه‌های گوناگونی را علیه صهیونیست‌ها گشودند، ولی این جبهه‌ها مدیریت شده و حساب شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در حقیقت پیروزی برای مقاومت محقق شده و دلیلی برای گسترده‌تر کردن جنگ نیست، اما مراقبت می‌کنند و اگر لازم شد این اتفاق می‌افتد. درست همانند کاری که دوستان ما در یمن انجام دادند که با وجود ۷-۸ سال جنایت و تجاوز دنیای استکبار، اما آنقدر خداوند به آن‌ها عزت داده است که به تعبیر شهید سلیمانی اگر می‌خواهید در عصر کنونی مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر را ببینید به قیام مردم یمن نگاه کنید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار