سردار «معروفی» روایت کرد؛

جمله‌ای که حاج قاسم در موقوف‌نامه بیت‌الزهراء (س) نوشت

معاون هماهنگ‌کننده رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با بیان خاطره‌ای از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به روایت ماجرای جمله‌ای که این شهید والامقام در موقوف‌نامه بیت‌الزهراء (س) کرمان نوشته است، پرداخت.
کد خبر: ۶۲۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ - 30October 2023

جمله‌ای که حاج قاسم در موقوف‌نامه بیت‌الزهراء (س) نوشتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امروز (دوشنبه) در گردهمایی ذاکرین و مداحان کشور که با موضوع «انسجام‌بخشی، هماهنگی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» و با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به جمله‌ای از امام خمینی (ره) خطاب به حجاج در کنگره عظیم حج که فرموده بودند: «ای نشستگان در مقابل خانه خدا، برای ایستادگان برابر دشمنان خدا دعا کنید»، اظهار داشت: آن‌روز ایستادگان در مقابل دشمنان خدا یعنی رزمندگان جبهه حق، در یک جنگ نابرابر، مقابل اشرار عالم قرار گرفته بودند و این جنگ، یک جنگ تن با تن بود؛ اما آن سخن امام خمینی (ره) امروز نیز برای ذاکرین و مداحان اهل‌بیت (ع) هم صادق است؛ چراکه آن‌ها ایستادگان مقابل دشمنانی هستند که در یک عملیات بزرگ، مقابل حقیقت دین ایستاده‌اند و با جنگ روانی و جنگ شناختی در بستر فضای مجازی، به‌جای جسم‌ها، قلب‌ها و ذهن‌ها را مورد هجوم قرار دادند؛ بنابراین ذاکران و مداحان اهل‌بیت (ع) مروجین «جهاد تبیین» و ایستادگان در مقابل دشمنان خدا هستند.

۲ نکته شهید سلیمانی خطاب به سردار معروفی

سردار معروفی با بیان این‌که من ۳۸ سال توفیق سربازی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را داشته‌ام، به خاطره‌ای از این شهید والامقام اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که شهید قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله (ع) و قرارگاه قدس بود و من نیز فرمانده تیپ بودم. یک‌روز او من را برای شام به منزل خود دعوت کرد و آن‌شب نکاتی را برای من مطرح کرد که من ۲۴ سال آن نکات را در ذهن خود نگه داشته و بعد از شهادت وی به فرزندانش منتقل کردم.

معاون هماهنگ‌کننده رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که شهید سلیمانی آن‌شب به من گفت که من از خدا خواسته‌ام که اگر می‌خواهم به انقلابت خدمت کنم، باید خودم را وقف کنم، تصریح کرد: انسانی که خود را وقف می‌کند، دیگر برای دفاع از حقیقت دین خدا، دفاع از اهل‌بیت (ع) و مردم، برای خود شأن و منزلت قائل نمی‌شود؛ بلکه باید از خود عبور کند.

سردار معروفی با بیان این‌که شهید سلیمانی همچنین آن‌شب گفت که من از خدا خواسته‌ام تا آن‌قدر به من مشغله بدهد که من فکر گناه نکنم، بیان داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از شهادت حاج قاسم به منزل وی رفتند، به خانواده‌اش فرمودند که حاج قاسم از خودش عبور کرده بود. ایشان همچنین چند روز بعد در جمع مردم قم فرمودند که من در مقابل روح بزرگ شهید سلیمانی تعظیم می‌کنم؛ چون حاج قاسم در راه خدا و اهل‌بیت (ع) قرار داشت و در این راه صادق بود و اخلاص تمام وجود او را فراگرفته و گوش به دهان امام خویش بود.

شهید سلیمانی نگاه اهل‌سنت را به شیعه و انقلاب اسلامی عوض کرد

وی با اشاره به این‌که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران، این شهید والامقام را «شهید قدس» نامید، گفت: این نگاه، یک نگاه سیاسی نیست؛ بلکه یک نگاه اعتقادی است؛ چراکه شهید سلیمانی توانست به امر امام خویش، نگاه جهان اهل‌سنت را به شیعه و انقلاب اسلامی ایران عوض کند.

معاون هماهنگ‌کننده رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حاج قاسم درس عرفان نخوانده و در هیچ حوزه علمیه‌ای تحصیل نکرده بود؛ اما معادلات را به‌هم زد و ثابت کرد که می‌توان سرلشکر نظامی بود، فرمانده یک نیرو و جبهه مقاومت در مقیاس جهان اسلام بود و با شقی‌ترین انسان‌ها هم جنگید و سخت‌ترین دستورات نظامی را نیز صادر کرد؛ اما «عارف الی‌الله» هم بود؛ چراکه طهارت جسم و طهارت روح داشت.

فرمانده سابق سپاه ثارالله (ع) استان کرمان از تعریف نظام‌هایی برای جلوگیری از تحریف مکتب شهید سلیمانی خبر داد و این نظام‌ها را نظام اعتقادی، نظام ولایی، نظام سیاسی، نظام اقتصادی، نظام فرزندان شهدا، نظام رفاقت و نظام خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، تاکنون نزدیک به ۴۰۰ پایان‌نامه در این خصوص ارائه شده است.

وی شخصیت شهید سلیمانی را یک شخصیت ولایت‌باور عنوان و تصریح کرد: برخی ادعای ولایت‌پذیری دارند؛ اما وقتی عزل می‌شوند، هم ولایت و هم نظام ولایی از یاد آن‌ها می‌رود؛ این درحالی است که شهید سلیمانی ولایت‌باور بود. ولایت‌باوری یعنی این‌که نباید منتظر فرمان، حکم و سخن بود و شاخصه‌های حضرت عباس بن علی (ع) از جمله وفا و بصیرت به امام در وجود انسان باشد. حاج قاسم با میل امام خود کار می‌کرد و منتظر فرمان ایشان نبود.

جمله‌ای که حاج قاسم در موقوف‌نامه بیت‌الزهراء (س) نوشت

معاون هماهنگ‌کننده رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی چهار ماه قبل از شهادت خود، بیت‌الزهراء (س) در کرمان را موقوفه کرده و با دست‌خط خویش در موقوف‌نامه آن نوشته است: «این مکان مقدس، موقوفه صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) است؛ هرکس در این مکان روضه می‌خواند، موعظه می‌کند و مرثیه می‌خواند، باید محب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) باشد».

وی تأکید کرد: نظام رفاقت حاج قاسم در جبهه اسلام، نظام مچ‌گیری نیست؛ بلکه نظام دست گیری است، بیان داشت: هیچ‌کجا ما سراغ نداریم که کسی گفته باشد که حاج قاسم حتی من را هول داد! یک شهید، یک رزمنده، یک آزاده و یا یک جانباز را سراغ نداریم که حاج قاسم گفته باشد من فرمانده او بوده‌ام؛ بلکه حاج قاسم خود را در مقابل شهدا و رزمندگان کوچک می‌دید.

سردار معروفی بیان داشت: شهید سلیمانی برای حفظ جبهه انقلاب اسلامی می‌گفت که اگر کسی به‌اندازه یک قرقره به نظام اسلامی وصل است، او را با یک ریسمان نگه دارید؛ این یک راهبرد است برای این‌که عده و عُده دشمن زیاد نشده و هزینه نظام اسلامی افزایش پیدا نکند.

معاون هماهنگ‌کننده رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که حاج قاسم نوع مرگ خود را خودش انتخاب کرده بود، خاطرنشان کرد: یک‌بار که من قبل از سفر حج نزد این شهید والامقام رفته بودم، وی هنگام خداحافظی روی شانه من زد. وفتی برگشتم، گفت که وقتی چشمت به خانه خدا افتاد، از خدا بخواه که من را در راه خودش تکه‌تکه کند. حاج قاسم همچنین سال ۱۳۷۷ در زیر نامه‌ای که به من نوشته بود، آورده بود که دعا کن تا در راه خدا پاره‌پاره شوم.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار