رئیس ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان:

نیاز جامعه امروز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است

«فریدون» گفت: نیاز جامعه امروز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و امروز دشمن هرچه که در توان دارد بکار گرفته تا جوانان را از مسیر اصلی خود خارج کند.
کد خبر: ۶۲۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ - 31October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «عبدالرحیم فریدون» رئیس ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان در دیدار با «محمد داودی» معاون سرپرستی شعب بانک صادرات استان سمنان، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت موجب بقای اسلام و نظام اسلامی بوده و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

وی اضافه کرد: هدف دست اندرکاران ستاد کنگره ۳ هزار شهید استان، حفظ و انتقال رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگان استان به نسل جوان امروز و فردا است و خدا را شاکریم که با تدوین و انتشار کتاب مصور قائمون که به راستی گواه و نشانه‌ای پر افتخار از غرور آفرینی رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس می‌باشد، به این هدف نزدیکتر شده ایم.

فریدون، نیاز جامعه امروز را گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: امروز دشمن هرچه که در توان دارد بکار گرفته تا جوانان را از مسیر اصلی خود خارج نماید.

رئیس ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان، دوران هشت ساله دفاع مقدس را مشعلی فروزان در مسیر جامعه اسلامی دانست و افزود: دفاع مقدس با تکیه بر ایمان مردم حمایت می‌شد و جنگ هشت ساله ما را قوی کرد.

وی افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ی ارزشمند برای مردم ایران است و باید تلاش نمود تا حداکثر بهره گیری از این پتانسیل غنی فرهنگی برای آشنایی بیش از پیش اقشار مختلف مردم و بویژه نسل جوان به انجام رسد.

فریدون تفاوت دفاع مقدس با سایر جنگ‌ها را روحیه معنویت و ایثار و فداکاری رزمندگان دانست و گفت: رزمندگان ما خلأ تسلیحاتی خود را با معنویت پر می‌کردند و اگر لطف خدا و عنایت ائمه اطهار علیهم السلام نبود ما پیروز نمی‌شدیم.

«محمد داودی» معاون سرپرستی شعب بانک صادرات استان نیز در این جلسه، از چاپ کتاب قائمون بعنوان یکی از اقدامات فاخر فرهنگی استان یاد کرد و بیان داشت: کتاب قائمون، نخستین اثر فاخر مصور در حوزه دفاع مقدس استان است که با همت و پشتکار پیشکسوتان دفاع مقدس در ستاد کنگره سه هزار شهید استان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار