در یک دیدار دیپلماتیک مطرح شد؛

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: آمریکا بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه/ اتاق جنگ تل‌آویو امروز از سوی واشنگتن هدایت می‌شود

جلال‌زاده گفت: بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه آمریکا است و اتاق جنگ تل‌آویو امروز از سوی واشنگتن هدایت می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 31October 2023

بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه آمریکا است/ اتاق جنگ تل‌آویو امروز از سوی واشنگتن هدایت می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی به مسکو سفر کرده‌ است، روز دوشنبه با کنستانتین کوساچف معاون رییس شورای فدراسیون‌ روسیه در مسکو دیدار و گفت و گو کرد.

جلال‌زاده در این دیدار هدف از سفر هیات پارلمانی ایران به مسکو را بررسی اتفاقات جاری در منطقه، به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و یافتن راه‌های تازه برای توقف کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین عنوان کرد.

وی افزود: بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه آمریکا است و اتاق جنگ تل‌آویو امروز از سوی واشنگتن هدایت می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شکست‌های متمادی آمریکا در اوکراین، افغانستان و سوریه، گفت: آمریکایی‌ها کینه و نفرت خود از ناکامی‌های قبلی را بر سر مردم مظلوم غزه خالی می‌کنند.

جلال‌زاده ضمن یادآوری اشک تمساح غربی‌ها برای مردم اوکراین، از سکوت غربی‌ها در خصوص کشتار حدود ۹۰۰۰ فلسطینی در غزه به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به وظیفه تاریخی کشورهای منطقه در شرایط حساس فعلی، اعلام کرد: ایران در تدارک برگزاری جلسه روسای پارلمان‌های کشورهای دوست فلسطین است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین اعلام کرد: روز سه‌شنبه پیام رییس مجلس شورای اسلامی را به همتای روسی وی تقدیم خواهد کرد.

جلال‌زاده در این دیدار همچنین معاون رییس شورای فدراسیون روسیه را به تهران دعوت کرد.

معاون شورای فدراسیون روسیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: تهران و مسکو در خصوص این مناقشه مواضع مشابهی دارند و می‌توانند در این زمینه با هم به همکاری مشترک برسند.

کوساچف تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران و روسیه را نشانه‌ای از عدم پذیرش جهان چندقطبی از سوی آن‌ها دانست.

وی همچنین در این دیدار به زمینه‌های مشترک همکاری میان دو کشور از جمله الحاق ایران به سازمان بریکس و مشارکت در کریدور شمال-جنوب اشاره و نسبت به افزایش همکاری‌های دوجانبه تهران و مسکو اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار