یادداشت/ حجت‌الاسلام علی شیرازی

فلسطین آزاد خواهد شد

اگر خداوند اراده کند، کار دشمن تمام خواهد شد و پیروزی دوستان الهی و انتقام از دشمن هم قطعی خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰ - 01November 2023

حجت‌الاسلام شیرازیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام والمسلمین «علی شیرازی» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ خدای متعال در قرآن کریم که کتاب هدایت و روشنگری است، گفته اگر برای من، برای پیشبرد دین من، برای احیای ارزش‌های مورد قبول من حرکت و اقدام کنید، من به شما کمک می‌کنم؛ این راست است، این وعده الهی است.

فرمایش پروردگار عزیز و ذات اقدس الهی در کمال راستی است. خدای متعال از مؤمنین دفاع می‌کند؛ البته مؤمنی که در میدان قرار بگیرد؛ مؤمنی که هستی، موجودی، اراده، دست توانا و ذهن فعال خود را در راه خدا به میدان می‌آورد.

بنابر این خدا از مردم غزه دفاع می‌کند؛ مردم وقتی احساس می‌کنند که دشمن صهیونیست در مقابل مسلمانان ایستاده، وارد میدان می‌شوند و البته این حرکتی ایمانی و قلبی است؛ زیرا انگیزه خدایی در آن وجود دارد و دست قدرت خدا و اراده الهی در آن احساس می‌شود؛ در واقع همان‌گونه که دل‌ها دست خدا قرار دارد، اراده‌ها نیز مقهور اراده پروردگار است؛ پس وقتی حرکت برای خدا شد، اخلاص در کار بود، خداوند بزرگ هم مردم را به میدان می‌آورد و از مظلومان دفاع می‌کند.

بعد هم نوبت به نصرت الهی می‌رسد؛ پروردگار با خائنان برخورد کرده و آنان را نابود می‌کند؛ به عبارت دیگر کسانی را بر مستکبرین و صهیونیست‌ها حاکم می‌کند که آن‌ها را ذلیل می‌کنند و در مقابل، مجاهدان الهی محبوب خداوند می‌شوند؛ زیرا خداوند بزرگ برای مجاهدین فضیلت و برای مجاهدت رتبه قائل شده است؛ به نحوی که درجه آن‌ها را بالا می‌برد و به آنان عشق می‌ورزد.

انسان‌ها به دلیل اینکه مورد ظلم قرار گرفته‌اند به آنان اجازه جهاد داده شده و این حکم الهی است؛ چون به دستور و حکم خدا عمل می‌کنند، عزت و قدرت می‌یابند؛ لذا مردمان غزه، یمن، لبنان، فلسطین، ایران، عراق، سوریه و افغانستان، به علت جهاد فی سبیل الله عزت و قدرت پیدا می‌کنند.

به عبارت دیگر، خداوند به آنان که ستم می‌شود، اجازه دفاع داده و در این رابطه اگر هم وارد عرصه دفاع شدند، خداوند حمایت و یاری‌شان کرده و به آنان قدرت می‌دهد و دشمن‌شان را در هم می‌شکند.

خداوند بر یاری کردن مؤمنان، تواناست؛ لذا هیچ فرد و گروهی قادر نیست در مقابل اراده الهی بایستد؛ اگر او اراده کند، کار دشمن تمام خواهد شد و پیروزی دوستان الهی و انتقام از دشمن هم قطعی خواهد بود؛ بر این اساس بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های خود و وطنشان هم قطعی است؛ فلسطین آزاد می‌شود، همان‌گونه که ایران آزاد و مستقل شد.

هرچند دشمن مستکبر و غاصب آنان را از خانه و شهر و دیارشان بیرون کرد و به آنان ستم روا داشت، اما اصل موضوع یک امتحان الهی است و این فقط امتحان رانده‌شدگان نیست، بلکه یک امتحان برای جامعه بشری است.

خداوند می‌خواهد صبر و مقاومت رانده‌شدگان را محک بزند و این برای دیگران هم امتحان است؛ بدین‌صورت که واکنش ما نسبت به ظلمی که به انسان‌ها می‌شود، چگونه خواهد بود؟! آیا وارد جنگ با ظالمان و ستمگران می‌شویم؟

قتل عام مردم فلسطین و غزه، امتحانی برای همه بشریت است؛ به همین علت باید در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم.

کسانی می‌توانند حق جهاد را ادا کنند که توانسته باشند حق تقوا را تمام کرده باشند و کسانی می‌توانند حق تقوا را تمام کنند که حق معرفت را به تمامیت رسانده باشند؛ پس مجاهدی که می‌خواهد حق جهاد را به گونه «حق تقاته و حق معرفته» ادا کند، بر اساس «یحبهم و یحبونه»، عاشقانه به جهاد می‌اندیشد و هر کاری را برای قرب و تقرب به محبوب و حبیب خویش انجام می‌دهد.

اگر پروردگار اراده کند که مسلمان و مظلومان را یاری کند و آنان را بر مستکبرین و صهیونیست‌ها غالب سازد، کسی قدرت ایستادن در برابر خدا را ندارد. خدا شکست‌ناپذیر، و کفار شکست‌پذیرند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها