در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت اعزام به حج عمره

اسماعیلی گفت: در اسرع وقت اعزام حجاج را شاهد هستیم و تلاشمان را می‌کنیم تا ماه آینده اعزام به حج عمره آغاز شود.
کد خبر: ۶۲۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ - 01November 2023

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت اعزام به حج عمرهبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره خودکفایی کاغذ اظهار داشت: در آغاز کار دولت اعلام کردیم هدف ما خودکفایی در تولید کاغذ تحریر است. برخی نگران بودند که این موضوع اجرایی کردنش با سختی همراه باشد ولی این وعده محقق شد.

اسماعیلی گفت: ما امروز بیش از ۸۰ هزار تن کاغذ تولید می‌کنیم که غالب نیاز ما را تامین می‌کند، به زودی در مازندران حاضر می‌شوم و پروژه بسیار خوبی را افتتاح خواهیم کرد. ما فناوری گوناگونی برای تولید کاغذ ازجمله بهره‌وری از نیشکر را نیز داریم.

وی درخصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات در برنامه‌های امسال ما نیز است البته من به معاون مطبوعاتی خود اعلام کردم که حتما نظر رسانه‌ها تامین شود. همچنین خبرنگاران، شاعران و هنرمندان مختلفی را برای حوزه مقاومت بالاخص راجع به غزه به کار خواهیم گرفت.

اسماعیلی درباره اعزام هنرمندان به حج، گفت: برای اعزام حج ثبت نام جدید نخواهیم داشت تا بخش عمده‌ای از کسانی که ثبت نام کرده اند، اعزام شوند.

وی عنوان کرد: اکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ نفر برای حج عمره و یک میلیون نفر برای حج واجب در نوبت قرار دارند و همکارانم در سازمان حج در عربستان سعودی مشغول رایزنی برای اجاره هتل و تمهید مقدمات هستند و سازمان هواپیمایی نیز در رابطه با حمل و نقل تلاش می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه من تمایل دارم دوستان دیروز و امروز ما با سینما آشتی کنند و با سینماکاران دوست باشند و به‌ دنبال رونق سینما باشند و مانند سال گذشته در جشنواره به‌دنبال حذف سینمای ملی نباشند، اضافه کرد: چتر فرهنگ و هنر ایران به اندازه کافی باز است از این رو جای نگرانی نیست و سینماگران جای آنها را تنگ نخواهند کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار