در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

سخنگوی دولت: حمایت از تولید، محور لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

بهادری جهرمی گفت: اصلی‌ترین محوری که دولت آن را برای بودجه نویسی سال آینده لحاظ می‌کند، رشد تولید، اصلاح ناترازی‌ها و حمایت ویژه از دانش بنیان‌ها است.
کد خبر: ۶۲۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ - 01November 2023

حمایت از تولید محور لایحه بودجه سال ۱۴۰۳به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: با توجه به اینکه بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی رو به پایان است، دولت وارد بررسی لایحه برنامه بودجه سالانه را در دستور کار خود قرار داده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین محوری که دولت آن را برای بودجه نویسی لحاظ می‌کند، رشد تولید، اصلاح ناترازی‌ها و حمایت ویژه از دانش بنیان‌ها است که ان‌شالله بتوانیم به هدف‌گذاری‌های خود برسیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات امروز هیات دولت صفر کردن سود واردات محصولات و کالا‌های اساسی بود، همچنین برای حمایت از تولید گاز با توجه به اینکه در فصول سرما قرار داریم مصوباتی داشتیم.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: از جمله مصوباتی که بعد از بررسی مرحله اول کلیات بودجه در دستور کار دولت قرار گرفت به دو مصوبه اشاره می‌کنم. مصوبه نخست، کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش کالاهای اساسی و کالاهایی که در زنجیره تولید این کالاها قرار دارند، بود. 

وی تصریح کرد: دولت موافقت کرد که سود بازرگانی کالاهای اساسی اعم از روغن، انواع روغن، روغن پالم و دانه‌های روغنی صفر باشد و از ابتدای سال این محاسبه صفر منظور شود تا در واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات و یا دانه‌هایی که مورد مصرف تولید صنعت روغنی و یا کشاورزی قرار می‌گیرند کاهش هزینه یا کنترل تورم هزینه‌های آنها را داشته باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: مصوبه دیگر امروز هیات وزیران این بود که با توجه به اینکه به فصل‌ سرما و اوج مصرف گاز نزدیک می شویم سلسله اقدامات و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: دولت در جلسه امروز به منظور رفع ناترازی در تولید صنعت گاز طبیعی و حمایت موثر از جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه، مشوق‌هایی را تصویب کرد تا امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و گاز طبیعی فراهم شود.

وی افزود: در بخش تاسیسات مختلف، حوزه افزایش تولید و افزایش بهره‌وری مشوق‌هایی پیش‌بینی شده تا سرمایه‌گذاری اقتصادی‌تر باشد و در زمان اوج مصرف گاز در کشور کمک‌کار تراز و ایجاد تراز در تولید و مصرف گاز باشد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار