فرماندار تویسرکان مطرح کرد؛

نقش مهم آموزش و پرورش در فرهنگ سازی طرح جوانی جمعیت

«افشاری» گفت: نقش فرهنگ سازی در اجرای طرح جوانی جمعیت بسیار مهم و اثر گذار است که مجموعه آموزش و پرورش از طریق روند آموزش در کتاب‌های درسی و فعالیت‌های پرورشی آموزگاران و دست اندرکاران این بخش، بهورزان در روستا‌ها و جامعه روحانیت از اثر بخش‌ترین اقشار در این زمینه هستند.
کد خبر: ۶۲۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ - 02November 2023

نقش مهم آموزش و پرورش در فرهنگ سازی طرح جوانی جمعیتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حسین افشاری» فرماندار تویسرکان در جلسه «طرح جوانی جمعیت» اظهار داشت: تصمیمات مهم و اثر گذار در سرنوشت یک ملت را باید بدنه علمی و کارشناسی بگیرد، چون پیامد‌های تصمیم‌های نادرست به یک مملکت آسیب وارد می‌کند.

وی افزود: در یک مقطع زمانی شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر را رواج پیدا کرده بود و مردم به دنبال تحقق این شعار دویدند در حالی که این تصمیم اشتباه و سیاست زده بود.

فرماندار تویسرکان خاطرنشان کرد: اگر متعهد به واقعیت و علم باشیم باید اشتباه‌های تصمیم‌های غیر کارشناسی و نادرست مانند قانون فرزند کمتر، زندگی بهتر را مطرح کنیم و به طرحی مانند طرح جوانی جمعیت نگاه سیاسی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های جامع علمی، کارشناسی و تخصصی اندیشمندان، نخبگان و صاحب نظران همه جوانب اجرای طرح جوانی جمعیت را در نظر گرفته و آن را ابلاغ کرده اند.

افشاری اضافه کرد: اگر نگاه‌ها به طرح جوانی جمعیت صرفاٌ سیاسی باشد به سرنوشت ۴۰ سال اخیر دچار می‌شویم در حالی که خداوند متعال بشر را در مسیر خالقیت قرار داده و همه ما حتماً باید در تداوم نسل نقش آفرینی کنیم. کسی که فرزند نداشته باشد و یا تعداد فرزندان کمی داشته باشد، اولین کسی که دچار آسیب می‌شود خود اوست.

فرماندار تویسرکان گفت: باید اصل مسوولیت پذیری در میان جامعه هدف و مخاطب تبیین و احیا شود، نقش فرهنگ سازی در اجرای طرح جوانی جمعیت بسیار مهم و اثر گذار است که مجموعه آموزش و پرورش از طریق روند آموزش در کتاب‌های درسی و فعالیت‌های پرورشی آموزگاران و دست اندرکاران این بخش، بهورزان در روستا‌ها و جامعه روحانیت از اثر بخش‌ترین اقشار در این زمینه هستند.

افشاری متذکر شد: مردم ایران از نظرات و سخنان مراجع تقلید همچنان حرف شنوی دارند و گاهی از برخی افراد سیاسی که در زمینه فرزند آوری الگوی خوبی نبودند خیلی حرف شنوی ندارند. دولت سیزدهم از ظرفیت‌های مختلف و متنوع برای پیشبرد طرح جوانی جمعیت به عنوان یک ضرورت استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار