دبیر جشنواره همام در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آثار مکتوب جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم در جشنواره همام

مشهدی به استقبال جانبازان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم از سومین جشنواره بین‌المللی همام پرداخت و گفت: آثار مکتوبی از هنرمندان و نویسندگان جانبازان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به‌دبیرخانه جشنواره رسید که بررسی شد.
کد خبر: ۶۲۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۹ - 03November 2023

آثار مکتوب جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم در جشنواره همام«محمدرضا مشهدی» دبیر سومین جشنواره بین‌المللی همام ویژه جانبازان و معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه خوشبختانه این جشنواره در دوره سوم با اقبال عمومی جامعه هدف روبرو شده است، اظهار داشت: آثار مکتوبی از هنرمندان و نویسندگان جانبازان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به‌دبیرخانه جشنواره رسید که بررسی شد و امسال نفرات تقدیری در این بخش خواهیم داشت. 

وی با اشاره به جزئیات جشنواره گفت: امسال در بخش بین الملل ۱۱ کشور از جمله قزاقستان، صربستان، مجارستان، عمان، هند، بنگلادش، مالزی و... حضور دارند، همچن یک‌هزار هنرمند آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده که از این میان ۷۰۰ هنرمند در بخش رقابتی وغیر رقابتی حضور یافتند.

مشهدی افزود: در نمایشگاه بین المللی همام امسال ۲۷ استان حضور دارند که از بین آثار آنها ۳۵ اثر برگزیده خواهد شد؛ خراسان رضوی، کرمان، تهران، یزد واصفهان بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کردند.

دبیر جشنواره همام در ادامه با اشاره به اینکه نخستین بار است که همام به صورت بین المللی برگزار می شود گفت :اختتامیه این جشنواره با اعلام برگزیده های آن ۱۸ آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.

مشهدی درباره حمایت از هنرمندان خیابانی گفت: تمام سعی ما بر این است که با در اختیار گذاشتن امکانات لازم به این هنرمندان و فراهم آوردن شرایط مناسب شاهد آثار بیشتری برای حضور در جشنواره وحتی حمایت اقتصادی از آنها داشته باشیم.

وی همچنین افزود: پیش بینی می شود از آثار هنرمندان نمایشگاهی دائمی برگزار شود تا در طول سال بتوانند آثار خود را به فروش برسانند کما اینکه برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته به کسب وکار این عزیزان رونق بخشید و حتی بعد از جشنواره مشغول تحویل آثار خود به مشتریان بودند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار