رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند اقدامات فرهنگی/ کردستان مملو از الگوهای ایثارگری است

«قاضی‌زاده هاشمی» شهدا را الگوهایی ممتاز عنوان کرد و گفت: کردستان مملو از الگوهای ایثارگری است و مردم مظلوم این دیار در دفاع از کشور در جنگ با دشمن داخلی و خارجی و بمباران شیمیایی روایت‌های زیادی برای گفتن دارند.
کد خبر: ۶۲۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ - 03November 2023

کردستان مملو از الگوهای ایثارگری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به کردستان، «قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امشب در برنامه زنده تلویزیونی دیمانه صداوسیمای مرکز کردستان حضور یافت و با اشاره به اهم برنامه‌های خود در این سفر اظهار داشت: دیدار با خانواده‌های شهیدان مسعود غمنیان، داریوش چاپاری و جمع دیگری از ایثارگران در سنندج از برنامه‌های این سفر بود.

قاضی‌زاده هاشمی حضور در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: در این نشست مشکلات و قوانین جامعه ایثارگری از قبیل مشکلات مربوط به مسکن و اشتغال ایثارگران کردستان مورد بحث قرار گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در کردستان شاهد عقب‌ماندگی در حوره مسکن بخصوص ایثارگران هستیم، گفت: رئیس جمهور دستور رسیدگی رفع مشکل مسکن ایثارگران را صادر کرده که با این امر شاهد حرکتی جهادی در حوزه مسکن ایثارگران خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امیدوارم با دستور رئیس جمهور شاهد تحقق مسکن و حق قانونی ایثارگران باشیم، گفت: برای تامین زمین مسکن ایثارگران و رفع مشکلات آنها باید مسکن و شهرسازی استان در این زمینه با بنیاد شهید همکاری لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و وقتی از ترویج سخن می‌گوییم به اقدام فرهنگی اثرگذار در این راستا اشاره داریم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: باید شهدایی مانند شهید مسعود غمیان که باوجود وضعیت مالی مناسب، در راه خدا و برای دفاع از کشور تمام ثروت خود را صرف کردند و نهایتا توسط دشمنان ترور شد، به جامعه معرفی شوند.

وی خانواده شهدا را الگوهایی ممتاز عنوان کرد و گفت: کردستان مملو از الگوهای ایثارگری است و مردم مظلوم این دیار در دفاع از کشور در جنگ با دشمن داخلی و خارجی و بمباران شیمیایی روایت‌های زیادی برای گفتن دارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در زمینه معرفی الگوهای ایثارگری کردستان جامعه کم‌کاری شده است، افزود: ساخت مستند و فیلم سینمایی با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یکی از اقدامات مناسب در راستای معرفی این الگوها است.

قاضی‌زاده هاشمی از استخدام ۲۷ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد عمدتا در شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: بر اساس توافق طی سال جاری، فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد می‌توانند به استخدام دستگاه‌های اجرایی درآیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار