دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

راهبرد حزب‌الله لبنان برای ادامه جنگ/ آمریکا مسئول و اسرائیل ابزار جنگ غزه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود بعد از عملیات طوفان‌الاقصی مسئولیت کامل جنگ در غزه را متوجه آمریکا دانست و از رژیم صهیونیستی به عنوان ابزار جنگ در این شهر نام برد.
کد خبر: ۶۲۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 04November 2023

آمریکا مسئول و «اسرائیل» ابزار جنگ در غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در نخستین سخنرانی خود بعد از عملیات موفقیت‌آمیز طوفان‌الاقصی در سخنانی روشنگرانه آمریکا را به‌عنوان مسئول اصلی جنگ غزه نام برد و به این مهم اشاره کرد که رژیم صهیونیستی به‌عنوان ابزاری در دستان ایالات متحده در حمله به غزه مشغول کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطینی است.

موضوع دیگر که نشان از هوش و ذکاوت بالای دبیرکل حزب‌الله لبنان دارد و نشان می‌دهد که او به خوبی سیر تحولات منطقه و میدان جنگ بین رژیم صهیوینستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین را زیر نظر داشته و لحظه به لحظه آن را دنبال می‌کند پاسخ به این سوال و شبهه بود که حزب‌الله لبنان چه زمانی وارد میدان نبرد با رژیم صهیونیستی می‌شود. سید حسن نصرالله در روشنگری پیرامون این موضوع گفت که حزب‌الله لبنان از دومین روز عملیات طوفان الاقصی وارد میدان نبرد با این رژیم اشغالگر و نامشروع شده است.

اما موضوع مهمی که می‌توانیم در لابه‌لای سخنان بسیار مهم و روشنگرانه دبیرکل حزب‌الله لبنان به آن توجه کنیم استراتژی هوشمندانه و بسیار دقیق سید حسن نصرالله در مشغول کردن نیرو‌های ارتش اسرائیل در مرز لبنان با هدف جلوگیری از گسیل هرچه بیشتر نیرو‌های نظامی خود برای حمله به نوار غزه و مبارزه با نیرو‌های جنبش حماس است. او به خوبی توانست با آغاز و افزایش هوشمندانه و کنترل شده درگیری‌ها با نیرو‌های مرزی ارتش رژیم صهیونیستی آن‌ها را مجبور به باقی ماندن در مرز و تحکیم مواضع خود کند.

از طرف دیگر نکته مهم دیگری که دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود به آن اشاره کرد، درس نگرفتن رژیم صهیونیستی از اشتباهات خود در مواجهه با گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان بود. سید حسن نصرالله به خوبی این اشتباه و یا بهتر بگوییم نادانی سران و مقامات تل‌آویو را طمع و زیاده خواهی آن‌ها در دنبال کردن و پیگیری اهداف بزرگی دانست که با توجه به توان «اسرائیل» و همچنین نیرو و قدرت گروه‌های مقاومت در منطقه دستیابی به آن غیرممکن است.

در حقیقت باید گفت دبیرکل حزب‌الله لبنان برای آخرین بار به سران و مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد که شما همانند گذشته همچنان در توهم و خیال به سر می‌برید و هیچ‌گاه نخواهید توانست گروه‌های مقاومت فلسطینی را از بین ببرید. بر همین اساس هم می‌توانیم با قاطعیت تمام بگوییم که همه ما امروز بعد از نزدیک به یک ماه که ارتش رژیم صهیونیستی اسیر رزمندگان گروه‌های مقاومت بوده و در این میدان نبرد تلفات و خسارات فراوانی را متقبل شدند، حالا هدف و نیت خود از نابودی حماس را به آزادی اسرای خود در نزد این گروه مقاومت فلسطینی تنزل دادند.

اما شاید بتوانیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان را ۱۰۰ درصدی دانستن تصمیم انجام عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی دانست. ضمن اینکه با توجه به بهت و غافلگیری سران و مقامات تل‌آویو از چگونگی انجام این عملیات، همه کارشناسان نظامی و امنیتی عامل اصلی موفقیت طوفان‌الاقصی‌ را سری بودن آن و رعایت کامل موضوع حفاظت اطلاعات در بین فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی ارزیابی می‌کنند. در حقیقت انجام موفقیت آمیز این عملیات را می‌توان شکست و ناکامی تاریخی برای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی این رژیم اشغالگر و نامشروع دانست.

حال باید به این بخش دیگر از سخنان سید حسن نصرالله نیز توجه کرد که گفت طوفان‌الاقصی موجب شده است تا یک بار دیگر مسئله فلسطین به مساله نخست جهان تبدیل شود. بر همین اساس، هم باید به این مهم توجه داشته باشیم که در شرایطی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد پیشرفت طرح‌های عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی و اسلامی بودیم، انجام موفقیت‌آمیز این عملیات و به دنبال آن کشتار وحشتناک و نسل‌کشی مردم شهر غزه موجب شده تا پرونده عادی‌سازی روابط دست کم برای مدت طولانی بسته شود.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که هم در سخنان روز گذشته سید حسن نصرالله و هم در جریان انجام موفقیت‌آمیز عملیات طوفان‌الاقصی ضعف و سستی تمامی ارکان حکومت جعلی رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی به صورت کاملا واضح و روشن برملا شد و به همه مردم و مبارزان منطقه و همچنین تمامی مردم جهان اثبات کرد که رژیم اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر و ناپایدارتر است و با طوفان مقاومت نابود شده و از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار