حمیدرضا نوربخش در نشست خبری جشنواره موسیقی فجر:

گروه "خورشید" و "کر" خاطره‌انگیزترین موسیقی‌های انقلاب را بازخوانی می‌کنند

رئیس سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر گفت: گروه "خورشید" و "کر" خاطره‌انگیزترین و تاثیرگذارترین موسیقی‌ها و چاوش خوانی‌های دوران انقلاب را اجرا خواهند کرد.
کد خبر: ۶۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ - 19December 2015

گروه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس نشست خبری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر پس از آیین گشایش این جشنواره با حضور حمید رضا نوربخش مدیر جشنواره، حسن ریاحی دبیر جشنواره و فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی ارشاد در تالار رودکی برگزار شد.

نوربخش با اشاره به حضور حسن ریاحی به عنوان دبیر این دوره گفت: در روز پایانی جشنواره سال گذشته بنا به روال همیشه دبیر باید معرفی میّشد. با توجه به عملکرد و شخصیت خوب و نازنین جناب دکتر ریاحی قرار شود در این دوره جشنواره هم حضور داشته باشند. ما بحثهایی با معاونت هنری درباره تغییرات جشنواره داشتیم و زمانی که به نتیجه رسیدیم که دکتر ریاحی دبیر جشنواره بودند. در جشنوارههای دوره قبل دبیر جشنواره، دبیر اجرایی جشنواره، شورای سیاستگذاری جشنواره و روابط عمومی را داشتیم. دیگر در جشنوارههای آینده موسیقی فجر دبیر نخواهیم داشت که طبق تمام فستیوالهای دنیا است.

وی افزود: در دورههای گذشته تمام بخشهای برنامهریزی جشنواره برعهده انجمن موسیقی بود. رییس انجمن موسیقی هم دبیر اجرایی جشنواره بود. عملا تمام بخش های برنامه از جمله مسائل مالی، امور اجرایی، حوزه بینالملل و همه چیز زیر مجموعه دبیر اجرایی قرار میگرفت. در صورتی که به نظر من نباید این گونه باشد. وقتی یک مدیر جشنواره به عنوان مدیر فستیوال قرار میگیرد، رویداد را برنامهریزی میکند و زیر مجموعهاش یک حوزه اجرایی و بینالملل و مالی و بقیه بخش ها قرار میگیرد. در ضمن ساختاری که شورای سیاستگذاری داد که نقش کلیدی را در اینجا مشخص میکند. رییس این شورا معاونت هنری، مدیر دفتر موسیقی قاثم مقام رییس شورا و بعد مدیر جشنواره است. این ساختار در این دوره اتفاق افتاد.

مدیر جشنواره موسیقی فجر با اعلام تمرکز این دوره از جشنواره فجر بر بخش بین الملل برای استفاده از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی موجود در موسیقی ایرانی گفت: با توجه به سیاست کلی دولت مبتنی بر استفاده از ظرفیتهای هنری برای معرفی کشورمان در عرصه بین الملل این دوره از جشنواره بر شعار "ایران فرهنگی" تمرکز داشته است.

نوربخش در ادامه به اضافه شدن بخش سرودهای انقلاب در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: تعدادی از خاطرهانگیزترین و تاثیرگذارترین موسیقیها و چاوش خوانیهای دوران انقلاب در این دوره از جشنواره بازخوانی میشود.

وی تصریح کرد: گروه "خورشید" و "کر" خاطرهانگیزترین و تاثیرگذارترین موسیقیها و چاوش خوانیهای دوران انقلاب را اجرا خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار