معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

آمادگی ۲۱ هزار دانش‌آموز برای اجرای طرح یاور نماز در مدارس/ همکاری اولیای دانش‌آموزان به عنوان یاور پرورشی در مدارس

باقرزاده با اشاره به اینکه ۱۲۶ هزار و ۷۵۶ نفر از اولیای دانش‌آموزان درخواست دادند که یاور پرورشی شوند، گفت: ۲۱ هزار نفر به عنوان یاور نماز اعلام آمادگی کردند تا در صحت قرائت نماز دانش‌آموزان کمک کنند.
کد خبر: ۶۲۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ - 04November 2023

آمادگی ۲۱ هزار دانش‌آموز برای اجرای طرح یاور نماز در مدارس/ همکاری اولیای دانش‌آموزان به عنوان یاور پرورشی در مدارسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگویی با شبکه آموزش اظهار داشت: سال‌هاست که در مدارس، اهداف کلان پرورشی را دنبال می‌کنیم، اما چون انسجام و رصد نداریم، نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

باقرزاده ادامه داد: امسال یک برنامه فراگیر پرورشی را ابلاغ کردیم و پنج هدف مهم را محور و پایه قرار دادیم که شامل ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف پایه تعدادی از اهداف تربیتی را شامل می‌شود، گفت: برای هر هدف پایه، یک فعالیت محوری تعریف کردیم که در هدف ایمان، تمهید اقامه نماز پیش‌بینی شد.

وی اضافه کرد: بر پایه امید، اردو‌های دانش آموزی پیش‌بینی شده است که امسال در نظر داریم هر دانش‌آموز حداقل دو روز به سفر اردویی اعم از علمی، زیارت اولی، راهیان نور، راهیان پیشرفت و ... برود.

باقرزاده با بیان اینکه امسال امکان برگزاری اردوی یک روزه برای دانش‌آموزان فراهم شد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۴.۵ میلیون نفر-اردوی یک روزه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در محور خردورزی، برای همه دانش‌آموزان یک جلسه پرسش و پاسخ پیش‌بینی شده است که در این راستا ۲۰ هزار سؤال دانش‌آموزان از طریق کانال شاد و سامانه نورینو جمع‌آوری شده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه ۱۲۶ هزار و ۷۵۶ نفر از اولیای دانش‌آموزان درخواست دادند که یاور پرورشی شوند، گفت: ۲۱ هزار نفر به عنوان یاور نماز اعلام آمادگی کردند تا در صحت قرائت نماز دانش‌آموزان کمک کنند. در این راستا بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز حمد و سوره را خوانده و ارسال کردند تا یاوران نماز، در تصحیح قرائت نماز کمک کنند.

وی افزود: چهار هزار  و ۷۳۵ نفر به عنوان پاسخ‌یار اعلام آمادگی کردند که هر پاسخ‌یار باید قبل از پاسخگویی به دانش‌آموزان، به ۴۰ سؤال طرح شده از دانش‌آموزان پاسخ داده و آمادگی اش تأیید شود؛ همچنین دانش‌آموزان هم به پاسخ‌های پاسخ‌یاران امتیاز می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در محور هویت هم از هویت اجتماعی شروع کردیم که هویت اجتماعی را با عضویت دانش‌آموزان با تشکل‌های دانش‌آموزی در مدرسه شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی، هلال احمر، شورا‌های دانش‌آموزی، هیأت‌های دانش‌آموزی، فدراسیون‌های ورزشی، سلامت یاران و مشاور یاران، مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های پرورشی، نقش‌سپاری به دانش‌آموزان است، گفت: سال گذشته در طرح جشن تکلیف، یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز شرکت کردند. همچنین در مسابقات فرهنگی، پنج میلیون نفررشته شرکت کردند.

باقرزاده تصریح کرد: به دنبال سهم پرورشی در برنامه درسی هستیم و اینکه موقعیت‌های آموزشی را به موقعیت‌های پرورشی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار