رئیس‌ دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

جبهه مقاومت مظهر اقتدار اسلام است

حجت‌الاسلام «سعیدی» گفت: یکی از عوامل اقتدار، مسئله مقاومت است، امروز جبهه مقاومت مظهر اقتدار اسلام است.
کد خبر: ۶۲۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ - 04November 2023

امروز مقاومت به‌عنوان یک قدرت، مظهر اقتدار نظام اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز (شنبه) در آئین گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان که در مصلی‌الغدیر خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۹۶۰ آقای «کندی» در کنگره می‌گوید که اسرائیل قطعه‌ای از غرب است که در سرزمین خاورمیانه جای‌ داده شده است؛ اینکه امروز ما می‌فهمیم این موجود خبیث ولیده آمریکاست، ریشه آن این حرف «کندی» در کنگره در سال ۱۹۶۰ است.

وی با بیان اینکه «بایدن» در سال ۲۰۲۳ می‌گوید که اگر اسرائیل نبود، ما آن را ایجاد می‌کردیم و شکل می‌دادیم، عنوان کرد: «شارون» ملعون می‌گوید ما به منزله ناو هواپیما بر آمریکا در منطقه غرب آسیا هستیم، این‌ها حرف‌های خود این جانیان بالفطره تاریخی هستند که امروز تشت رسوایی آن‌ها از بالاترین بام دنیا به زمین افتاده است.

رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، گفت: دیروز وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل باید زمینه آتش‌بس را فراهم کند؛ چون همه ملت‌ها و متحدین ما در منطقه نسبت به آمریکا حساسیت شدیدی پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به چرایی عملیات حماس، افزود: سؤالاتی که در ذهن جامعه ما مطرح است این بوده که می‌گویند اگر حماس این کار نمی‌کرد، این همه خسارت وارد می‌شد؟ قریب به ۱۰ هزار شهید و چهارهزار شهید زن و کودک، آیا در برابر آن چه که اتفاق افتاده، صرف می‌کرد؟

وی با بیان اینکه دلایل این عملیات را من ذکر می‌کنم که بخشی از آن‌ها از بعضی اعضای حماس منتقل شده است را مطرح می‌کنم، گفت: دلیل اول عدم پاسخگویی عملیات فرسایشی در مقابل رژیم صهیونیستی است، دلیل دوم، شکست همه مذاکرات است، در طول این چند دهه همه این‌ها شکست‌خورده و هیچ امیدی به مذاکرات نبود، دلیل سوم استمرار محاصره غزه است، دلیل چهارم عدم پاسخگویی سازمان‌های بین‌المللی است، دلیل پنجم تداوم حمایت یک‌طرفه آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی است، دلیل ششم شدت عملیات دشمن در کرانه باختری است، دلیل هفتم پیامد‌های عادی‌سازی کشور‌ها است، دلیل هشتم تلاش رژیم صهیونیستی برای عملیات حمله به غزه قبل از اقدام حماس است و دلیل نهم تلاش رژیم صهیونیستی برای انتقال چند ده‌هزار یهودی دیگر به سرزمین اشغالی است.

رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر اینکه باتوجه‌به این دلایل، در واقع حماس راهی غیر از این نداشت، این عملیات یک تیر ده‌ها نشان و فایده از سوی جریانات فلسطین داشت، وقتی یک مجموعه‌ای راهی غیر از این ندارد باید روی اقدام صحه گذاشت و سپس به آثار و برکات آن واقعه باید اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت این عملیات حماس، تصریح کرد: سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی بودند کوچک‌ترین حرکت را در سرزمین غزه زیرپوشش دارند، رژیم صهیونیستی موانع زیادی را در مرز غزه پیش‌بینی کرده بودند، مدعی بودند که اشراف اطلاعاتی از جمله ماهواره، پهپاد جاسوسی، عناصر جاسوسی و… در غزه دارند.

وی ادامه داد: با وجود همه این موارد، عملیات حماس رخ داد، البته کارشناسان باید بعداً روی این عملیات تحلیل کنند.

رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به ویژگی‌های این عملیات حماس اشاره کرد و گفت: مدیریت اطلاعات عملیات، مدیریت حفاظت عملیات، ترکیبی‌بودن عملیات از جمله ویژگی‌های این عملیات بود.

حجت‌الاسلام سعیدی همچنین با اشاره به پیامد‌های این عملیات حماس، بیان داشت: خسارت‌ها و تعداد شهدا خیلی زیاد بود، اما آثار و نتایج پربار و مهمی داشت، شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یکی از این پیامد‌ها بود.

وی عنوان کرد: شکست و شکاف امنیتی در درون رژیم، تحمیل تلفات سنگین بر رژیم غاصب، تخلیه شهرک‌ها و آوارگی صهیونیست‌ها، اثبات قدرت مقاومت، تضعیف عادی‌سازی، افزایش مهاجرت، بحران مشروعیت، خسارت سنگین اقتصادی و پایین آمدن ارزش پول اسرائیل، نابسامانی در هیئت حاکمه رژیم صهیونیستی، تحول و تغییر در موازنه وحشت، بیداری وجدان خفته بشریت، جهانی‌شدن اسلام و… از جمله پیامد‌های عملیات حماس بوده است.

رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به چهار عامل بقای رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال گذشته، گفت: قدرت اطلاعاتی و امنیتی، ارتش و تجهیزات مدرن، قدرت ترساندن و ایجاد وحشت از طریق ترور، سرکوب و عملیات رسانه‌ای و روانی، حمایت خارجی از جمله این عوامل بقای رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام سعیدی، بیان داشت: عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی قابل‌ترمیم نیست، بعد از آتش‌بس قطعاً معادلات تغییر پیدا خواهد کرد، ناچار خواهند بود که بسیاری از واقعیات را بپذیرند.

وی گفت: یکی از عوامل اقتدار مسئله مقاومت است، و امروز جبهه مقاومت مظهر اقتدار اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار