در سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: جبهه مقاومت بدون واهمه در مقابل نظام سلطه ایستاده است

یوسفعلی‌زاده گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران و هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و استمرار آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و در ادامه پیوستن سربازان مخلص این جریان، امروز جبهه مقاومت بدون ترس و واهمه و با تمام قدرت در مقابل نظام سلطه ایستاده است.
کد خبر: ۶۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ - 05November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: جبهه مقاومت بدون واهمه در مقابل نظام سلطه ایستاده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت شهرستان قوچان به ریاست «عباسعلی صفایی» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «علیرضا هراتی مطلق» امام‌جمعه قوچان و سایر اعضا در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در این جلسه؛ سردار یوسفعلی‌زاده ضمن ارج نهادن به حرکت‌های جهادی اخیر جبهه مقاومت اسلامی فلسطین در مواجهه با رژیم صهیونیستی پس از عملیات «طوفان الاقصی» طی سخنانی اظهار داشت: امیدواریم حرکت این جبهه به کوری چشم دشمان، هرروز به نسبت روز قبل خود دارای موفقیت‌های چشم‌گیری باشد و در مقابل؛ در جبهه دشمن شاهد شکست‌های پی در پی باشیم.

این مسئول افزود: بحمدالله در جریان تحولات فلسطین، زمینه‌ها فراهم است چراکه هم فرماندهی معظم کل قوا چنین وعده‌ای را داده‌اند و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود مجدداً وعده‌هایی از این دست را متذکر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار در دولت جمهوری اسلامی ایران چند وجهی و همه جانبه است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای پیشرفت و آبادانی کشور بایستی توام با عدالت؛ همواره در زیر دید مسئولان باشد چراکه جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار دیدگاه «پیشرفت همراه با عدالت» است. هرکجا که پیشرفتی انجام می‌شود، عدالت و انصاف نیز در همان جا رشد می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت خود ضمن اشاره به شرایط ایران در دوران رژیم پهلوی گفت: در روزهای نخست نهضت، آینده و روزهای پیش‌روی این حرکت به درستی برای همگان روشن نبود چراکه خفقان حاکم و ایجاد شده از سوی رژیم پهلوی یک رعب و وحشت خاصی را بین مردم ایجاد کرده بود به طوری کسی به راحتی نمی‌توانست درباره مسئله‌ای به صورت شفاف اظهارنظر داشته باشد و اصلاً آن دوران با شرایط امروز کشور قابل قیاس نیست.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: آن روزها در ایران، رژیمی در رأس کار بود که عملاً نوکر نظام سلطه در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شد و از طرف دیگر در سطح منطقه مظلومیت خاصی در بین مسلمانان و اردوگاه مستضعفین حاکم بود و فریاد کسی به جایی نمی‌رسید.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و استمرار آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و در ادامه پیوستن سربازان مخلص این جریان، امروز جبهه مقاومت بدون ترس و واهمه و با تمام قدرت در مقابل نظام سلطه ایستاده است.

این مسئول در ادامه درباره تأثیرات عملیات «طوفان الاقصی» بر روی رژیم صهیونیستی گفت: در تاریخ این رژیم کودک‌کش تا به حال سابقه نداشته است که در این سطح دچار تلافات شود و  از آن رژیم؛ برخی از شهروندان و نظامیان وابسته به این رژیم به اسارت گروه مقاومت دربیاید. امروز با گذشت قریب به یک ماه از اجرای عملیات طوفان الاقصی؛ اسرائیل هیچ راه برگشتی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: ما باید قدردان انقلاب اسلامی و جبهه گسترده مقاومت در برابر نظام سلطه، هدایت‌های پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی و ایثار و ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی مجاهدان جبهه مقاومت باشیم.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: اگر جبهه مقاومت گسترش پیدا نمی‌کرد امکان و فرصت خدمت و تلاش‌ها فراهم نمی‌شد.

وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه برخی جریانات علاوه بر داخل کشور، در برخی بلاد اسلامی، در تلاش هستند که رعب و وحشت از نظام سلطه را در کشور گسترش دهند؛ بر همین اساس دائماً حرف از سازش و رکون می‌زنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه‌های مأموریتی تعریف شده از سوی دولت برای دستگاه‌های اجرایی نباید موضوعاتی از قبیل امنیت و دفاع از سوی صاحبان تفکر در حوزه ایثار و مقاومت مورد غفلت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: لازمه چنین حرکتی آن است که علاوه بر اقدامات و زحماتی که در شهرها صورت می‌گیرد در دهیاری‌ها و شوراهای روستایی نیز چنین تفکری در همین سطح، فعال شود به بیان دیگر؛ مدیران روستاها باید نسبت به تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت حوزه مأموریتی خود، به‌سازی مزار شهدا و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و چاپ و انتشار آن اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه همچنین با بیان اینکه باید وحدت و انسجام درونی باید در هر مقیاسی بر مبانی معارف عمیق دینی‌ استوار باشد، یادآور شد: اگر در بین اعضای یک خانواده، انسجام وجود نداشته باشد، آن خانواده از هم می‌پاشد. حالا این مطلب در مقیاس شهری، استانی، کشوری و دینی نیز همین طور است. سید حسن نصرالله روز جمعه دردمندانه بر سر حکام برخی از کشورهای عربی فریاد می‌زد که چرا به لحاظ اقتصادی اسرائیل را تأمین می‌کنند؟ در این مدت اخیر همین کشورها برای غزه از هر نوع کمکی دریغ کردند و از آن طرف شیرهای نفت‌شان به سمت رژیم صهیونستی باز است.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به در پیش بودن کنگره ملی یک هزار و 65 شهید قوچان بیان داشت: برای برگزاری بهتر چنین کنگره‌ای؛ این نیاز احساس می‌شود که انسجام درونی و وحدت ایجاد و تقویت شود تا دِین خود را نسبت به شهدای این منطقه ادا کنیم. باید در این مسیر از حواشی پرهیز کرد چراکه در دوران دفاع مقدس؛ تمام آحاد ملت ایران در صنوف و اقشار مختلف با یکدیگر و در کنار هم برای رسیدن به یک هدف واحد گام در عرصه جهاد گذاشتند و آن هم تحقق خواست و فرمایش امام خمینی (ره) بود که این خود دارای بار ارزشی است.

در این نشست؛ اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان به بیان دغدغه‌ها و نظرات خود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداختند و سردار یوسفعلی‌زاده تدابیر لازم را جهت رفع موانع و تسریع در روند اجرای مأموریت‌ها ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار