همرزم سردار جانباز «مهدی معینی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سردار «معینی» مصداق بارز یک شهید زنده بود

سردار «داورزنی» گفت: سردار معینی مصداق بارز یک شهید بود و در دوران حیات خود نیز همانند یک شهید زنده می‌زیست.
کد خبر: ۶۲۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۶ - 06November 2023

سردار «معینی» مصداق بارز یک شهید بودگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: چندروز قبل بود که خبری تأسف‌برانگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فراگرفت و همه پاسداران خصوصاً پیشکسوتان سپاه را داغ‌دار کرد؛ خبری که از عروج ملکوتی سردار جانباز «مهدی معینی» حکایت داشت؛ چراکه این سردار پیشکسوت را خیلی‌ها به‌واسطه آموزشی که در پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) دیده بودند، می‌شناختند.

هنوز چندروز از رحلت این پیشکسوت و جانباز دوران دفاع مقدس نگذشته بود که سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد؛ یادواره‌ای که قرار بود در آن، سردار «معینی» پرچم رسالت نیروهای قدیم دانشگاه امام حسین (ع) را تحویل دانشجویان جدبد دانشگاه بدهد؛ اما افسوس که او یاران زمینی خود را جا گذاشته و به یاران آسمانی خود پیوسته بود.

سردار «علی‌اصغر داورزنی» از مؤسسان پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع)، سال‌ها با سردار «معینی» همراه و همرزم بوده و تمام خصوصیات اخلاقی او را می‌شناسد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مجاهدت‌های این سردار جانباز در پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) پرداخت و با بیان این‌که سردار «مهدی معینی» یکی از پیشکسوتان با سابقه در عرصه مربی‌گری و تربیت پاسداری در پادگان امام حسین (ع) بوده که خود نیز در این پادگان، در دوره 10 سپاه آموزش دیده بود، اظهار داشت: وی به اندازه‌ای بااستعداد بود که بلافاصله بعد از این‌که دوره آموزشی خودش تمام شد، به‌عنوان مربی آموزشی انتخاب شد.

سردار داورزنی ادامه داد: سردار معینی بعد از چند دوره مربی‌گری، مرکز تحقیقات را در پادگان امام حسین (ع) راه‌اندازی کرد؛ چراکه جنگ تحمیلی نیز آغاز شده بود و وی احساس می‌کرد که ما بایستی پیشرفت و تکنولوژی روز را بیاموزیم؛ بنابراین چند نفر از رزمندگان را به مرکز زرهی شیراز، چند نفر از رزمندگان را نیز به مرکز آموزش نیروی هوایی سپاه به‌عنوان پدافند هوایی فرستاد تا آن‌ها آموزش ببینند و با توجه به نیاز جنگ، نیروها را تربیت کنند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات اخلاقی سردار معینی، خاطرنشان کرد: من نزدیک به ۴۲ سال با سردار «مهدی معینی» مرتباً و از نزدیک ارتباط داشتم؛ اما در این دوران حتی یک اخم یا صدای بلند از او ندیدم و اصلا غیبت‌کردن بلد نبود و از نظر اخلاق و رفتار به‌گونه‌ای بود که با هرکسی که یک‌بار نشست و برخاست می‌کرد، آن‌ها شیفته وی می‌شدند.

سردار داورزنی تأکید کرد: سردار معینی در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس شرکت کرد و جانباز شد؛ اما هیچ‌وقت به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نکرد و با همان وضعیت جانبازی در پادگان حاضر می‌شد تا بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع)، به بیان ماموریتی که قرار بود سردار معینی در این یادواره انجام دهد پرداخت و تصریح کرد: من در همان شبی که سردار معینی رحلت کرد، تلفنی با او صحبت کردم و گفتم که شما به‌عنوان پیشکسوت و مربی آموزش باید در روز برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) پرچم رسالت نیروهای قدیم دانشگاه امام حسین (ع) را تحویل دانشجویان جدبد دانشگاه بدهید؛ اما او به دلیل این‌که حال مساعدی نداشت، انجام این کار را قبول نکرد و تقریباً ساعتی بعد نیز به لقاءالله پیوست.

سردار داورزنی با تاکید بر اینکه رحلت سردار معینی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله پیشکسوتان سپاه را داغدار کرد، خاطرنشان کرد: سردار معینی مصداق بارز یک شهید بود و در دوران حیات خود نیز همانند یک شهید زنده می‌زیست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار