در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق؛

رئیس‌جمهور: جنایات رژیم صهیونیستی به پشتوانه حمایت آمریکاست/ آتش‌بس باید هرچه زودتر در غزه برقرار شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: متأسفانه کمک‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا به صهیونیست‌ها آن‌ها را به قتل و جنایت بیشتر علیه مردم غزه جسورتر می‌کند، آمریکایی‌ها همه پیشنهادات را در شورای امنیت وتو می‌کنند و عملا دست صهیونیست‌ها را برای جنایت بیشتر باز می‌گذارند.
کد خبر: ۶۲۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ - 06November 2023

جنایات رژیم صهیونیستی به پشتوانه حمایت آمریکا صورت می گیردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق اظهار داشت: در حوزه مسائل سیاسی، روابط بین دو کشور روز‌به‌روز در حال ارتقا است، روابط دیپلماسی و گسترش تعاملات را در دستور کار داریم.

وی افزود: در حوزه امنیتی نیز با مدیریت نخست وزیر نیز تعاملات خوبی داریم، بالاخص درخصوص امنیت اقلیم که تلاش دو کشور اجرای کامل توافق امنیتی است.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم تا بتوانیم به هدف‌گذاری دو جانبه دست پیدا کنیم. توسعه روابط تجاری بین دو کشور به ویژه در ارتباط با ایجاد شهرک‌های صنعتی تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است، به طور ویژه از نخست وزیر عراق درخصوص خط ریلی شلمچه به بصره تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور گفت: موضع مشترک دو کشور نسبت به فلسطین و مظلومیت مردم این کشور با همکاری‌های دو کشور و مذاکراتی که بین دو کشور بوده را مورد توجه قرار دادیم، معتقدیم هر چه سریع‌تر باید بمباران متوقف شود و امدادرسانی گسترده صورت بگیرد، اقدامات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مصداق نسل کشی است.

وی افزود: متأسفانه کمک‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا به صهیونیست‌ها آنها را به قتل و جنایت بیشتر علیه مردم غزه جسورتر می‌کند، آنچه توسط آمریکایی‌ها مطرح می‌شود مبنی بر اینکه می‌خواهند آتش بس صورت بگیرد، قطعاً کذب است، چراکه آمریکایی‌ها همه پیشنهادات را در شورای امنیت وتو می‌کنند و عملا دست صهیونیست ها را برای جنایت بیشتر باز می‌گذارند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: حقیقت آن است که بعد از مقاومت ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی باعث شد که رژیم صهیونیستی بالاخص بعد از عملیات طوفان الاقصی فروریخته شود، بر همین اساس آمریکا درصدد است تا رژیم صهیونیستی را به هر شکل ممکن سرپا نگه دارد، همه دنیا بر این اعتقاد هستند که رژیم صهیونیستی بازنده و ملت فلسطین پیروز واقعی است و این جنایات نمی تواند دستاوردی برای صهیونیست‌ها داشته باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آمریکا، کشورهای اسلامی و کشورهای جهان و کسانی که به خدا و وجدان آزاد اعتقاد دارند نمی‌توانند در مقابل این جنایات سکوت داشته باشند و لذا ما نمی توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم، ما از هرگونه همکاری بین المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: بنده باید از مواضع سودانی درخصوص فلسطین و اعلام نظرشان از ابتدای بحران غزه تشکر کنم، مواضع ایشان مواضع به حقی است و ما باید با همکاری مشترک این جنایات را متوقف کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار