امام جمعه مریوان:

کشورهای اسلامی برای نجات مردم غزه و فلسطین دست به دست هم بدهند

ماموستا «شیرزادی» گفت: کشورهای اسلامی برای نجات مردم غزه و فلسطین دست به دست هم بدهند؛ همانطور که صلاح‌الدین ایوبی بزرگ مرد تاریخ کُرد دوازده سال در این مکان تلاش کرد تا توانست موفق شود.
کد خبر: ۶۲۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ - 06November 2023

کشورهای اسلامی برای نجات مردم غزه و فلسطین دست به دست هم بدهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «مصطفی شیرزادی» ‌امام جمعه مریوان در جمع خبرنگاران به مسئله فلسطین اشاره و بر حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه تأکید کرد و اظهار داشت: باید دوشادوش رزمندگان با کمک‌های مادی و مالی به آنها کمک کنیم و با نفس جهاد کنیم و آه و ناله‌های این مظلومان را دریابیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های مادی مسلمانان به مردم مظلوم غزه همانند خاری بر چشمان دشمنان و یهودیان و اسرائیل است افزود: خاص ترین انسان‌ها کسی است که منفعت داشته باشد و این زمان مناسبی برای نشان دادن خوبی انسان‌ها است.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن تأکید کرده که دشمن‌ترین و کینه‌توزترین افراد روی کره خاکی نسبت به مسلمانان، یهودیان و مشرکین هستند عنوان کرد: متأسفانه بخش زیادی از آنان در آمریکا، انگیس و ابرقدرت‌ها وجود دارند و همین موضوع صحنه زندگی را بر مسلمانان تنگ‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه یاری رساندن به مظلومان جهان و بالاخص مردم مظلوم فلسطین و غزه ضروری است، گفت: متأسفانه روز به روز وضعیت مسلمانان و انسان‌های دیندار بدتر و عرصه زندگی بر آنان تنگ‌تر می‌شود.

ماموستا شیرزادی تاکید کرد: به وضوح می‌بینیم مال، جان، خاک و ناموس فلسطینیان که پاره تن اسلام هستند، توسط جبهه کفر به یغما برده می‌شود و کسی نیست از حق این مسلمانان دفاع کند.

‌امام جمعه مریوان به وظایف مهم مسلمانان اشاره کرد و ابراز داشت: وظیفه مهم مسلمانان این است که باید محبت و مودت نسبت به مومنانی که زیر چکمه کافرین و مشرکین هستند را زیادتر کنیم و نسبت به ظلم آنان بی توجه نباشیم.

ماموستا شیرزادی تاکید کرد: خداوند فحاشی را دوست ندارد مگر اینکه بر آن انسان ظلم شده باشد و برای تلافی حق خود مجبور باشد انجام دهد و نباید با مشرکین مودت داشته باشیم.

وی به جنگ شش روزه نیز اشاره و عنوان کرد: در جنگ شش روزه عرب و اسرائیل تاکنون ساکنین ۴۰۰ روستای غزه و اطراف را از خانه‌هایشان بیرون کردند و درختان مصنوعی جاگذاری کردند.

امام جمعه مریوان گفت: متأسفانه در این مکان مقدس و با ارزش که جایگاه مقدس بزرگان دین است دست به هر جنایتی می‌زنند، جایی که امام شافعی (رض) که امام و پیشوای شافعی مذهب‌های جهان است در نوار غزه متولد شد و پدر ایشان در همین مکان مقدس فوت کرد، بیش از ۷۰ سال است که در این مکان قتل و عام می‌کنند و با قساوت هر چه بیشتر دست از کشتار زن و بچه و پیر مرد و پیر زن این منطقه بر نمی‌دارند.

ماموستا شیرزادی با تاکید به یاری رساندن به مظلومان بیان کرد: وظیفه ما این است که یاور مظلومان باشیم و جای تأسف است که بسیاری از انسان‌های به ظاهر عاقل به اسرائیل جنایتکار که خدای متعال به کرار در قرآن کریم در دشمنی آنها نسبت به مسلمان هشدار داده است حق بدهند لذا باید این افراد بر تعقل خود تجدید نظری داشته باشند.

ماموستا شیرزادی از کشورهای اسلامی خواست موضوع قدس و نوار غزه را جدی بگیرند و تصریح کرد: این موضوع به تمام امت اسلامی مربوط می‌شود چرا که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان بوده و حتی پیامبر گرامی ما ۱۶ ماه رو به قدس نماز خواندند؛ علمای اسلامی عرب و غیره وظیفه دارند به قدس اعتنا و توجه داشته باشند و همه اینها نوعی آزمایش برای ما مسلمانان است.

امام جمعه مریوان یادآور شد: کشورهای اسلامی برای نجات مردم غزه و فلسطین دست به دست هم بدهند؛ همانطور که صلاح الدین ایوبی بزرگ مرد تاریخ کُرد دوازده سال در این مکان تلاش کرد تا توانست موفق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار