دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

استیصال یگان‌های زرهی صهیونیست‌ها در برابر حملات نیروهای مقاومت

ارتش رژیم اشغالگر قدس برای در امان ماندن زره‌پوش‌های گران‌قیمت و به‌روز خود از حملات فلسطینی‌ها، این ادوات را به زره‌های جدیدی مجهز کرده است.
کد خبر: ۶۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷ - 08November 2023

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ حدود یک ماهی است که فلسطین و به‌ویژه شهر غزه در کانون توجهات رسانه‌ای و سیاسی جهان قرار گرفته و به واسطه آن، خبر‌های متعددی از چگونگی آنچه در این شهر محاصره‌شده می‌گذرد، منتشر می‌شود.

یکی از این اخبار استفاده گسترده ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل از ادوات زرهی است؛ زیرا بر اساس آنچه عنوان شده، رژیم صهیونیستی از تانک‌های پیشرفته بسیاری برخوردار است که می‌تواند در برابر پرتابه‌هایی که به سمت‌شان شلیک می‌شود، عکس‌العمل نشان داده و پرتابه را قبل از اصابت به تانک، منفجر کند.

چگونگی واکنش زرهی ارتش صهیونیستی به حملات فلسطینیان

این در حالی است که رزمندگان فلسطینی از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون توانسته‌اند نزدیک به ۳۰ دستگاه انواع تانک و خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت‌های ضد زره دو مرحله‌ای «یاسین ۱۰۵» منهدم کنند و حتی تصاویری از حمله به یک دستگاه تانک مرکاوا که به وسیله‌ پرتابه‌ای از بالا مورد اصابت قرار گرفت، در رسانه‌ها منتشر شده است.

رژیم اشغالگر قدس تصور نمی‌کرد که ادوات زرهی‌اش، در برابر گروه‌های کوچک مقاومت فلسطینی مجبور شود از زره قفسی استفاده کند تا بر اثر پرتابه‌هایی که از بالا به سمت تانک شلیک می‌شود، آسیب نبیند.

این نشان می‌دهد ارتشی که روزی در برابر ارتش اعراب طی شش روز جنگ توانست به پیروزی دست یابد، اکنون مجبور است برای در امان ماندن تانک‌هایش از پرتابه‌های از بالا، زره قفسی بر فراز تانک‌های خود تعبیه کند و بدین ترتیب مانع برخورد و آسیب جدی تانک بر اثر این‌گونه پرتابه‌ها شود.

چگونگی واکنش زرهی ارتش صهیونیستی به حملات فلسطینیان

شاید این موضوع اهمیت زیادی نداشته باشد، اما در حقیقت بیانگر آن است که ارتش اشغالگر قدس از حملات رزمندگان مقاومت هراس دارد؛ چرا که آن‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی نشان دادند که قابلیت انهدام ارتش به ظاهر قدرتمند منطقه و جهان را دارند و در شرایطی که هیچ‌کس برآوردی از اقدامات آن‌ها ندارد، جهان را با عملیاتی غافلگیرانه مات و مبهوت خود ساختند.

البته ناگفته نماند که استفاده از زره قفسی به تدریج در ارتش کشور‌های مختلف به شکل فراگیری در حال استفاده است که نمونه بارز آن، استفاده روسیه و اوکراین از این‌گونه محافظ برای خودرو‌های تاکتیکی و زرهی است.

چگونگی واکنش زرهی ارتش صهیونیستی به حملات فلسطینیان

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار