دفاع‌پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

درگیری سنگین مقاومت با اشغالگران صهیونیستی در غزه/ حمله رزمندگان حزب‌الله به مرکز نظامی صهیونیست‌ها

با ورود به سی و دومین روز از آغاز عملیات مقاومت فلسطین با عنوان «طوفان‌الاقصی» شاهد گسترش ابعاد درگیری‌ها بین نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی و افزایش قابل توجه شهدا و مجروحان فلسطینی به دلیل افزایش شدید بمباران نوار غزه به‌خصوص مناطق مسکونی توسط این رژیم هستیم.
کد خبر: ۶۲۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ - 07November 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات «طوفان‌الاقصی» که توسط گروه‌های مقاومت اسلامی از صبح روز شنبه ۱۵ مهر در پاسخ به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان آغاز شده است، امروز وارد سی و دومین روز خود شد. عملیاتی که در آن شاهد شلیک هزاران موشک توسط گروه‌های مقاومت اسلامی به سرزمین‌های اشغالی هستیم و نیرو‌های مقاومت در تکمیل این عملیات پیروزی‌های چشمگیری را بدست آوردند به صورتی که این موفقیت‌ها هراس و نگرانی حامیان غربی آن‌ها به ویژه آمریکا را به دنبال خود داشته است.

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

حمله پهپادی یمن به عمق رژیم صهیونیستی

در این راستا، تحولات سی و دومین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را با خبر حمله پهپادی جدید یمن به عمق رژیم صهیونیستی آغاز می‌کنیم. المسیره گزارش داده است که «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز دوشنبه از حمله پهپادی طی ساعات گذشته خبر داد که به اهداف حساس رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

از طرف دیگر، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت که در پی این عملیات، تمامی فعالیت‌ها در پایگاه‌ها و فرودگاه‌های هدف قرار گرفته شده، طی چند ساعت متوقف شد. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد که نیرو‌های مسلح یمن با توکل بر خدا، عملیات‌های نظامی بیشتری در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام خواهند داد تا تجاوز وحشیانه اسرائیل به برادران ما در غزه متوقف شود.

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان

خبر مهم دیگر این است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی است و این یک بحران برای بشریت است، گفت که تشدید درگیری در غزه جهان را تکان می‌دهد، منطقه را متلاطم و از همه غم‌انگیزتر، بسیاری از زندگی‌های بی‌گناه را نابود می‌کند.

گوترش کرانه باختری و قدس اشغالی را از جمله «مناطق ملتهب» توصیف کرد که ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود و همچنین از تشدید درگیری‌ها در لبنان، سوریه، عراق و یمن ابراز نگرانی کرد. ضمن اینکه، به گفته دبیرکل سازمان ملل بمباران مداوم، غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد، کلیسا‌ها و تأسیسات سازمان ملل را هدف قرار می‌دهند و بر اثر آن هیچ‌کس در امان نیست.

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

شکست ماموریت سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن

رویداد مهمی که در سی و دومین روز جنگ یمن شاهد آن هستیم خبر روزنامه واشنگتن تایمز پیرامون شکست ماموریت سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن است. روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز دیروز دوشنبه در گزارشی اعتراف کرد که سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اردن، عراق و ترکیه شکست خورده و به هیچیک از اهداف خود در خصوص غزه دست نیافته است، چراکه تل‌آویو سیاست نسل‌کشی غیرنظامیان را تا اکنون متوقف نکرده است.

واشنگتن تایمز نوشت، سفر بلینکن به خاورمیانه برای طرح پیشنهادی آتش بس انسانی در شرایطی صورت گرفت که منطقه یک هفته ملتهب و تنش آفرینی را پشت سر گذاشته بود و در عین حال، اسرائیل به روند کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه ادامه می‌داد. تحلیلگر این گزارش با اشاره به حضور نپذیرفتن وزیر خارجه آمریکا از سوی رییس جمهور ترکیه به نشانه اعتراض به کشتار مردم غزه نوشت: بلینکن پس از پایان نشست خود با همتای ترکیه‌ای خود به روشنی به عدم اتفاق نظر با مقامات کشور‌های منطقه اذعان کرد.

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

مخالفت بنیامین نتانیاهو با آتش‌بس در غزه

اما بی‌شک مهمترین خبر و ورویداد امروز مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس در غزه است. بر این اساس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه آمریکایی «ای بی سی» اظهار داشت که بدون آزادسازی اسرا هیچ آتش بسی محقق نخواهد شد. او در ادامه در خصوص آینده نوار غزه بعد از پایان جنگ مدعی شد، من معتقدم که اسرائیل برای یک دوره نامشخص مسئولیت کامل امنیت این منطقه را به دست می‌گیرد چرا که دیدیم زمانی که مسئولیت امنیت این منطقه را به دست نداشتیم چه اتفاقی افتاد!

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

درگیری سنگین مقاومت و اشغالگران در غزه

درگیری سنگین میان نیرو‌های مقاومت و اشغالگران در محور‌های مختلف غزه نیز دیگر خبر مهم سی و دومین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی است. بر همین اساس، المیادین گزارش داد که محور شمال غربی النصیرات و الزوایده شاهد درگیری‌های سنگین میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست که قصد نفوذ در این منطقه را داشتند بود.

از طرف دیگر، خبرنگار المیادین گزارش داد که نیرو‌های مقاومت طی شب گذشته با عناصر اشغالگر که قصد نفوذ در محور جنوبی شهر غزه را داشتند درگیر شدند. ضمن اینکه، ارتش رژیم صهیونیستی نیز با بمباران گسترده جنوب و غرب شهر غزه تلاش کرد این عناصر نظامی را برای نفوذ در منطقه مذکور تحت پوشش قرار دهد.

حزب الله لبنان نیز مرکز نظامی برکه ریشا رژیم صهیونیستی را به‌طور مستقیم هدف قرار گرفت.

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران اروپایی در جنگ غزه

خبر مهم دیگر جنگ امروز را خبرگزاری الجزیره منتشر کرد که بر اساس آن، روزنامه اسپانیایی الموندو در گزارشی جزئیاتی از استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از عناصر مزدور اروپایی در جنگ علیه غزه را افشا کرد. این روزنامه گفت‌وگویی با «پدرو دیاز فلورس کورالس» نظامی سابق ارتش اسپانیا داشته است که در گذشته سابقه مشارکت در جنگ عراق و جنگ اوکراین را داشته و در شرایط کنونی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده است.

بر همین اساس نیز این نظامی سابق ارتش اسپانیا در اظهاراتی گفته است که یک ارتش کوچک از نیرو‌های مزدور در شرایط کنونی در اسرائیل (اراضی اشغالی) حضور دارند و با آن‌ها قراردادی جهت اجرای مأموریت‌های ویژه منعقد شده است. او در ادامه گفته که فعالیت برای ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بسیار سودآور است و ما هفته‌ای ۳۹۰۰ یورو دریافت می‌کنیم، جدای از اینکه دریافتی‌های دیگری نیز بابت مأموریت‌های اضافی داریم!

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

تخریب اردوگاه طولکرم توسط رژیم صهیونیستی

دیگر خبر جنگ امروز میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی یورش اشغالگران به کرانه باختری و تخریب اردوگاه طولکرم است. بر این اساس، در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه سعیر واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

از طرف دیگر، رسانه‌های فلسطینی نیز از بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در منطقه سموعه واقع در جنوب الخلیل توسط اشغالگران اسرائیلی خبر دادند. ضمن اینکه، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین یک منطقه در داخل اردوگاه طولکرم را با شلیک موشک هدف قرار دادند.

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

هدف قرار دادن خودرو صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله

هدف قرار دادن خودرو لجستیک صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله لبنان هم از دیگر اخبار و رویداد‌های مهم جنگ امروز بوده است. بر همین اساس، مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان صحنه‌هایی از لحظه هدف قرار دادن یک خودرو لجستیک ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی را در پایگاه نظامی «البیاض» در مرز با فلسطین اشغالی منتشر و اعلام کرد که این خودرو به صورت مستقیم هدف قرار گرفت و در آتش سوخت.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در شرح جزئیات این عملیات افزود این عملیات که در آن یک تانکر سوخت صهیونیست‌ها هدف موشک مقاومت قرار گرفت، روز یکشنبه ۱۴ آبان انجام شد. این خبر در حالی است که حزب‌الله لبنان از شهادت دو تن از رزمندگان خود به نام‌های حسین لطفی سوید (مازن) از اهالی شهرک مرکبا در جنوب لبنان و محمد ملحم یوسف (مجاهد) از اهالی شهرک حام در بقاع در جریان درگیری‌های مرزی میان مقاومت اسلامی لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

تبدیل غزه به گورستان کودکان و نوجوانان/ افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر

خبر دیگر اینکه، شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۱۶۳ نفر افزایش یافت. بر اساس بیانیه این وزارتخانه و با در نظر گرفتن این آمار، شمار شهدای کرانه باختری که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، به ۳۷۱ نفر افزایش یافت.

همچنین در درگیری‌های جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در روستای «کفر نعمه» در غرب رام‌الله هم یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شد. ضمن اینکه، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در حمله ۲۴ ساعت اخیر به مناطق مختلف کرانه باختری ۵۵ فلسطینی را بازداشت کردند و به این ترتیب شمار فلسطینی‌های بازداشت شده از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به بیش از ۲۲۰۰ نفر رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها