نقد و بررسی مجموعه‌ «تاریخ و ادبیات ایران» در شهر کتاب

به‌تازگی پنج جلد از مجموعه‌ تاریخ و ادبیات ایران به قلم دکتر محمد دهقانی و به همت نشر نی درباره‌ محمدبن‌زکریای رازی، رودکی، شاهنامه‌ ابومنصوری، تاریخ بلعمی و دقیقی منتشر شده است. نشست نقد و بررسی این مجموعه اول دی‌ماه در شهر کتاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ - 19December 2015

نقد و بررسی مجموعه‌ «تاریخ و ادبیات ایران» در شهر کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس این مجموعه که به تازگی بر پیشخان کتابفروشی ها نشسته، برای کسانی نوشته شده است که به تاریخ فرهنگی و ادبی ایران علاقهمندند و میخواهند برگزیدهای از بهترین شاهکارهای ادبی ایران را همراه با شرح و تفسیر لازم به زبانی ساده و روشن بخوانند و بدانند که این شاهکارها در کدام فضای تاریخی پدیده آمده و متقابلا چگونه بر آن تاثیر نهادهاند.
 
این مجموعه صرفا تاریخ و ادبیات ایران پس از اسلام را دربرمیگیرد و میکوشد تاریخ ادبی ایران را در پیوند با تاریخ عمومی جهان ببیند و به تحولات فکری و فرهنگی کشورها و اقلیمهایی هم که به نحوی با ایران در ارتباط بودهاند، اشاره کند و به این ترتیب گسترهای روشنتر برای مقایسه تاریخ و ادبیات ایران و جهان پدید آورد.
 
نشست هفتگی شهر کتاب سهشنبه اول دی ماه ساعت ساعت 16 و 30 دقیقه به نقد و بررسی مجموعه «تاریخ و ادبیات ایران» اختصاص دارد که با حضور دکتر قدرتالله طاهری، دکتر علیرضا اسدی و دکتر محمد دهقانی  در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار میشود. ورود علاقهمندان به این نشست آزاد است.

نظر شما
پربیننده ها