فردا 29 آذر؛

سیره اخلاقی و عرفانی آیت‌الله بهجت در «حدیث سرو» روایت می‌شود

مجموعه «حدیث سرو» با موضوع زندگی و ابعاد مختلف شخصیتی، علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله بهجت، شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ - 19December 2015

سیره اخلاقی و عرفانی آیت‌الله بهجت در «حدیث سرو» روایت می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس بی نام و نشان، دورمانده از هیاهوی شهرت و ناشناس جز برای افرادی اندک تا آنگاه تکلیف بر او باشد و نشانی اش آشکار؛ این جملات را می توان برای توصیف مردی بکار برد که وقتی خبر درگذشتش را شنیدیم، رهبر معظم انقلاب در پیامی به همین مناسبت فرمودند، ایشان معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی پایان بودند.

مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت از جمله مراجع عظام تقلید و جزء عرفا و سالکان مسیر حقیقت بود؛ او در سال 1295 در شهرستان فومن به دنیا آمد و پس از گذراندن مقدمات و برای ادامه تحصیل، به حلقه شاگردان آیت الله غروی اصفهانی و آیت الله قاضی طباطبایی وارد شد.

استادش قاضی طباطبایی او را فاضل گیلانی می نامید زیرا پیشرفت زیادی در علم و اخلاق داشت و سرآمد هم دوره هایی خود به شمار می رفت.

مرحوم آیت الله بهجت سرانجام پس از عمری خدمت به مکتب جعفری و در سن 92 سالگی در قم درگذشت و پیکر مطهرش در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مجموعه مستند «حدیث سرو» که به زندگی علما و بزرگان دینی میپردازد، در نهمین قسمت زندگی این عالم برجسته و استاد اخلاق و عرفان را روایت خواهد کرد همچنین با برخی شاگردان و همچنین فرزند ایشان درباره ابعاد مختلف شخصیتی آیت الله بهجت گفت وگو می شود.

محمد داودی تهیه کننده و محمدرضا کریمیراد نویسنده و کارگردان این مجموعه هستند. «حدیث سرو» این هفته یکشنبه 29 آذرماه در ساعت های 19 و 23 از شبکه افق پخش میشود. ساعتهای 8.30 و 16 روز بعد هم برای پخش تکرار آن در نظر گرفته شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها