دبیر بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس خبر داد؛

ارسال بیش از ۲ هزار اثر به بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس

«بهادرانی» با بیان اینکه فراخوان بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در بخش‌های مختلف برگزار شد، گفت: این دوره با استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران روبرو شد و بیش از دو هزار آثار به این جشنواره در استان ارسال شده است.
کد خبر: ۶۲۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ - 08November 2023

ارسال بیش ازدوهزار اثر به بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارسگروه استان‌های دفاع‌پرس- رسول رحمتی اصل؛ «دانیال بهادرانی» دبیر بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس (حماسه سپیداران) امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: امسال و در بیست و پنجمین دوره از برگزاری این رویداد بین‌المللی، شاهد استقبال بی‌نظیر و رکوردی بی‌سابقه از حضور شاعران در این جشنواره بودیم. به طوری که تا پایان مهلت ارسال اثر به این جشنواره تنها در استان فارس بیش از دو هزار اثر توسط دبیرخانه استانی دریافت شده است.

بهادرانی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دبیرخانه افزود: بلافاصله پس از پایان مهلت ارسال آثار در دهم آبان دبیرخانه کار دسته‌بندی آثار ارسالی بر اساس موضوعات چندگانه جشنواره و همچنین کدگذاری آثار را آغاز کرده است که پس از پایان مرحله کدگذاری دسته‌بندی داوری آثار آغاز خواهد شد.

دبیر علمی این جشنواره درباره اهمیت جمع آوری و تهیه آرشیو اشعار این دوره اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که از ابتدای شروع کار دبیرخانه آغاز گردیده است جمع آوری و تدوین مجموعه شعر دفاع مقدس و مقاومت این دوره از جشنواره است و الحمدلله همزمان با انجام فرایند کدگذاری و داوری اشعار،کار تدوین و چاپ کتاب این دوره از جشنواره در حال انجام است. و به امید خدا در روز اختتامیه این جشنواره از این مجموعه گرانقدر که حاوی سروده‌های شاعران فارس در موضوعات این دوره از جشنواره است رونمایی خواهد گردید.

بهادرانی درباره فرایند داوری این دوره از جشنواره حماسه سپیداران بیان کرد: با توجه به کثرت اشعار ارسالی در این دوره از جشنواره انشاالله پس از تکمیل مرحله جداسازی اشعار بر اساس موضوعات چندگانه جشنواره،اشعار به صورت کدگذاری شده و بدون نام در اختیار اساتید برجسته و داوران شعر استان قرار خواهد گرفت. در پایان براساس میانگین امتیاز تعلق گرفته به هر شعر نفرات اول تا سوم و همچنین نفرات بعدی در بخش‌های مختلف موضوعی جشنواره تعیین می‌شوند.

وی درباره برگزیدگان این جشنواره اظهارداشت: پس از پایان فرایند داوری و تعیین نفرات برگزیده در مراسمی تحت عنوان اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت به نام حماسه سپیداران از برگزیدگان،دست اندرکاران و داوران این دوره از جشنواره با هدایای نقدی و معنوی تقدیر به عمل می‌آید.

بهادرانی در ادامه ضمن تشکر از استقبال کم نظیر و ارزشمند شاعران این خطه از ایران اسلامی در این دوره از کنگره، افزود:حضور آثار شاعران برجسته و اساتید شناخته شده شعر دفاع مقدس در کنار شاعران جوان و جوانه های شعر دفاع مقدس فارس در این دوره از جشنواره نشان دهنده علاقه وافر هنرمندان این سرزمین و آینده روشن ادبیات این خطه از ایران اسلامی است. و امید است روز به روز بیشتر شاهد ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت با زبان هنر و شعر خصوصا در بین مخاطبان جوان و نوجوان باشیم

دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس ضمن تشکر از حمایت های استادان بزرگوار و دست اندکاران دلسوز  در این دوره از کنگره افزود:ارسال این حجم بی نظیر اثر آن هم تنها در یک استان، نشانه ای بارز از ارادت پرشور و علاقه پر شعور شاعران این خطه از ایران اسلامی به فرهنگ شهادت و مقاومت است. که تصویری از حماسه و عشق را با زبان هنر بی نظیر شعر برای آیندگان به تصویر می کشد.

وی با اشاره به اینکه اشعار شاعران استان فارس در حوزه دفاع مقدس و مقاومت همواره سرآمد و سرلوحه هنر بسیاری از فعالان حوزه پایداری و مقاومت بوده است، عنوان کرد: اشعاری که به این جشنواره ارسال گردیده است در واقع آرشیو کاملی از حماسه سرایی‌ها، دلمویه‌ ها ،شرح رشادت‌ها و مرثیه‌ سرایی شاعران و هنرمندان این دیار درباره دفاع مقدس و مقاومت است. و تلاش داریم این دوره از جشنواره در قالب کتاب در اختیار دیگر مخاطبان عرصه دفاع مقدس و مقاومت قرارگیرد تا آیینه ای روشن از فرهنگ مقاومت و هنر پایداری این دوره از نظام اسلامی برای آیندگان ایران عزیزمان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار