معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان:

طرح تدوین شناسنامه تقسیمات کردستان توسط جهاد دانشگاهی انجام شد

«صیدی» از جمع آوری شناسنامه تقسیمات استان و شهرستان‌ها با هدف پیشبرد برنامه های پیشرفت منطقه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ - 09November 2023

طرح تدوین شناسنامه تقسیمات کردستان توسط جهاد دانشگاهی انجام شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «سیروان صیدی» معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: شناسنامه تقسیمات استان کردستان توسط مرکز GI جهاددانشگاهی استان کردستان جمع آوری شد که برای پیشبرد برنامه های توسعه استان بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: هدف از جمع آوری و تدوین شناسنامه تقسیمات استان ارزیابی دقیق از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و زیست محیطی استان کردستان و شهرستان‌های تابعه بوده و در راستای پیشبرد برنامه‌های پیشرفت استان انجام می‌شود.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان یادآور شد: این نهاد علمی به‌ عنوان مسئول جمع آوری طرح در گام اول نسبت به راه‌اندازی دبیرخانه طرح و تشکیل تیم مجرب از نیروهای متخصص حاضر در مرکز GIS جهاددانشگاهی استان اقدام کرد و با بهترین کیفیت این مهم را انجام داد.

صیدی با بیان این‌که شناسنامه تقسیمات سیاسی یک سند راهبردی در امور سیاسی هر استان محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از موضوعات همیشگی در کشور، مسائل و مطالبات مناطق برای انجام تغییرات در تقسیمات سیاسی بوده که این امر نیازمند اطلاعات کارشناسی مناسب و همکاری مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه استانداری است.

نام جهاد دانشگاهی اولین‌بار در تابستان سال ۱۳۵۹ و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها بر اثر وقوع حرکت انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد. ستاد انقلاب فرهنگی، ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ بر مبنای مصوبه خود، شورای عالی جهاد دانشگاهی را تاسیس کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها