رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان:

رژیم جعلی صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است

جانگران‌نژاد گفت: متأسفانه این رژیم جعلی تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۶۲۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 09November 2023

رژیم جعلی صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «عبدالرضا جانگران‌نژاد» رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: رژیم جعلی و ددمنش صهیونیستی به دلیل اینکه در جبهه‌های مقابله با جبهه مقاومت شکست خورده است، اقدام به بمباران مردم بی‌دفاع و قتل عام زنان و کودکان بی‌گناه کرده است و از همه مهم‌تر و وحشیانه‌تر، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها بوده است. 

وی افزود: در دنیا انجام چنین کاری بی‌سابقه و کم‌سابقه است و متأسفانه هیچ سازمان بین‌المللی این حرکت رژیم ددمنش را محکوم نمی‌کند و واکنش‌ها تنها در حد حرف و صحبت کردن بوده و تاکنون کسی مانع این رژیم نشده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در همه کنوانسیون‌های بین‌المللی، در زمان جنگ گروه پزشکی، امدادگران، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید از حملات مصون باشند و حمله و بمباران این افراد یا این مراکز ممنوع است.

وی با اشاره به حملات اسرائیل به زنان و کودکان بیان کرد: در دفاع مقدس نیز تجربه کردیم و دیدیم هر زمانی رزمندگان ما به رژیم بعثی ضربه می‌زدند و به پیروزی‌هایی دست پیدا می‌کردند، صدام شهرهای ما را بمباران و موشک‌باران می‌کرد. دقیقاً اکنون رژیم صهیونیستی همین کارها را در غزه انجام می‌دهد و زمانی که در جبهه نبرد با مقاومت شکست می‌خورد کارهای دیوانه‌واری مانند بمباران مراکز درمانی و قتل عام زنان و کودکان را انجام می‌دهد.

جانگران‌نژاد یادآور شد: البته آن‌ها قصد دارند از این فرصت استفاده کنند و باز هم به اشغال‌گری خود ادامه دهند و از این طریق مردم غزه را از سرزمین خودشان کوچ دهند و این منطقه را هم مانند جاهای دیگر اشغال کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه این رژیم جعلی تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. ما پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کادر درمان، از ابتدای حرکت وحشیانه رژیم صهیونیستی این جنایات را محکوم کردیم و حمایت خودمان را از مردم بیگناه غزه اعلام کرده‌ایم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به صدور بیانیه‌ای از سوی کادر درمانی خوزستان در محکومیت بمباران مراکز درمانی و بیمارستان‌های غزه به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی و ارسال آن به وزارت امور خارجه افزود: کادر بهداشت و درمان آمادگی خود  برای کمک به درمان مجروحان به ویژه زنان و کودکان و کسانی که در این حملات آسیب می‌بینند را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کرده‌اند.

جانگران‌نژاد گفت: در این راستا فراخوانی در سطح استان خوزستان منتشر شد و با استقبال خوب کادر بهداشت و درمان مواجه شدیم و تعداد زیادی برای درمان مجروحان غزه ثبت‌نام کردند و در صورت ممکن به هر جای منطقه که امکان داشته باشد، اعزام می‌شوند. البته گفته می‌شود که غزه در محاصره است و امکان این کار وجود ندارد بنابراین در کشورهای همجوار و هر جایی که امکان باشد، کادر بهداشت و درمان آمادگی خدمت‌رسانی به این افراد را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار