رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تبیین و روشنگری ذاتی مجالس حضرت سیدالشهداست/ هیئت‌ها کانون و سنگر تبیین هسند

حجت‌الاسلام قمی گفت: تبیین و روشنگری ذاتی مجالس حضرت سیدالشهداست. در ابتدا حضرت امام حسین (ع) با تبیین پیش رفت و گفت مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند. حقیقت دین مگر بی ارتباط با ظلم و استکبار و حمایت از مظلوم است که عده‌ای می‌گویند ما سکولار هستیم؟
کد خبر: ۶۲۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ - 09November 2023

تبیین و روشنگری ذاتی مجالس حضرت سیدالشهداست/ هیئت‌ها کانون و سنگر تبیین هسندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز (پنجشنبه) در دومین روز همایش هم‌اندیشی ۷ شبکه فعال هیأت و مداحی استان‌ها با عنوان «میان داران جهاد ۲» با حضور دبیران شورای هم‌آهنگی شبکه‌های هیأت، رؤسای شورای هیأت‌های مذهبی کشور،‌ رؤسای کانون‌های فرهنگی، تبلیغی کشور، رؤسای کانون مداحان کشور، سرپرست‌های کانون مداحان بانوان کشور، نمایندگان بنیاد دعبل خزاعی و مسئولین اداره تشکل‌های دینی در تهران اظهار داشت: این جمع عزیز و این اجتماع مبارک با این نامگذاری با مسمای «میانداران جهاد» در زمانه‌ای که ولی خدا بر ضرورت و فوریت آن تأکید فرمودند و یکی از مهم‌ترین مجرای تحقق آن را هیأت بیان کرده‌اند، ظرفیت مجموعه مردمی حول محور هیأت را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه من خادم شما هستم زیرا شما خادمی اهل بیت(ع) را می‌کنید و عمر و جانتان را صرف این شجره مقدس و مبارک کرده‌اید، گفت: از این جهت، وظایفی را دارا هستم که گاهی کوتاهی شده و من از این جهت عذرخواهم؛ اما این چیزی از دریافتمان درباب عظمت و متعالی بودن کار شما کم نمی‌کند. آن جایی که ذاکر سلام به امام حسین(ع) می‌دهد و السلام علیک یا اباعبدالله می‌گوید گویی سقف آسمان نزدیک می‌شود و این به برکت این نهاد هیأت است که برای مردم ساده بوده و می‌توانند با آن به راحتی ارتباط برقرار کنند و هم افرادی از مواهب بیشتری برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این عالم گیر بودن نام سیدالشهدا (ع) با رسالت‌های جهانیِ فرهنگی و رسانه‌ای هیأت و تشکل‌های دینی ارتباط دارد. این مخاطب‌‌های فراوانی برخی هیأت‌ها، ارزش هیأت خانگی را کم نمی‌کند. از یک خانه گِلی در مدینه مهم‌ترین تحولات عالم رخ داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه من قصد کوچک شمردن هیأت‌های کم جمعیت را ندارم، اما وظیفه هیأت، دستگیری از بشر است و از این جهت جنبه بین‌المللی هیأت را نباید دست کم گرفت، تصریح کرد: نمونه‌اش همین غزه است. ما که عاشق امام حسین(ع) هستیم و نگاهمان به کربلاست، دیدن صحنه‌های این جنایات، برایمان شاید قدری سخت‌تر باشد که پدری قنداق بچه‌ای را به دست بگیرد و شروع کند با قومی سخن بگوید. ما دلمان تاب این صحنه‌ها را ندارد.

وی اضافه کرد: کربلا اعظم مصائب عالم و دستگیر ابنای بشر است. هرچه پیش می‌رویم گستره جهانی عاشورا و شئون هدایت سیدالشهدا(ع) بیشتر می‌شود. کجا اجتماعی روشنگر مثل اربعین وجود دارد؟ مگر می‌شود خورشید را مخفی کرد؟ حالا کلی سانسور رسانه‌ای هم صورت بگیرد. امسال در سختگیرانه‌ترین حالت، آمار ۱۴/۱۵ میلیون نفر فقط جامانده‌های اربعین بودند که در روز اربعین با حسرت به سمت یک عتبه حرکت کردند.

قمی با بیان اینکه امروزه فرصتی برای هیأتی‌ها در قبال غزه و کودکان آن فراهم است تا در برابر این موج تبلیغاتی رسانه‌ای دشمن بایستند، گفت: در کربلا هم افرادی می‌خواستند کربلا را طوری دیگر روایت کنند، اما زینب کبری عاشورا را روایت کرد و کربلا ماندگار شد. اینطور نبود دستگاه‌های خبیث ساکت بنشینند، آنان قصد تصویرسازی اشتباه از کربلا را داشتند، اما تدبیر امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) با کمک همین فرزندان کوچک همراهشان تصویر اذهان عمومی از حقیقت را روشن کردند.

وی با اشاره به اینکه اولین وظایف حول محور عزاداری، دسته عزایی بود که حضرت زهرا (س) در شهر، آن هم سر مزار شهدای احد راه انداخت تا حقایقی مرور شود. برای همین عده‌ای به عزارداری حضرت زهرا اعتراض می‌کردند! مگر چقدر در خانه می‌شود گریه کرد که همه اعتراض کنند. این گریه و عزای حضرت روشنگر بوده است. تبیین و روشنگری ذاتی مجالس حضرت سیدالشهداست. در ابتدا حضرت امام حسین (ع) با تبیین پیش رفت و گفت مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند. حقیقت دین مگر بی ارتباط با ظلم و استکبار و حمایت از مظلوم است که عده‌ای می‌گویند ما سکولار هستیم؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امروزه فرصت معلوم شدن چهره حقیقی خیلی از کشورها فراهم شد، همان کسانی که با شعارهای حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان، نفس کشورها را بریدند اما اصلاً این کشتار برایشان مهم نیست، گفت: هیأت و هیأتی مگر می‌تواند به ظلم اسرائیل توجه نکند؟! ما هیأتی‌ها را به این می‌شناسیم که به ظلم می‌تازند و پای کار مظلوم هستند. این هیأت را ما بنا به گفته رهبری کانون و سنگر تبیین می‌دانیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار