نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

نقش معلمان در اثبات کارآمدی نظام اسلامی/ جلوه‌های ایثار و شهادت ریشه در مدرسه دارد

حجت‌الاسلام «ذوالنوری» گفت: هر جلوه‌ای از ایثار و شهادت و مقاومت در جامعه می‌بینیم غالبا از نتایج فرهنگ تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش حاصل می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ - 10November 2023

نقش معلمان در اثبات کارآمدی نظام اسلامی/ جلوه‌های ایثار و شهادت ریشه در مدرسه و معلم دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین  «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم عهد جانان، بیعت نومعلمان استان قم با حضرت ولی عصر (عج) در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: تمامی نظام سلطه یکدست شده اند تا بزعم باطل خود ناکارآمدی نظام اسلامی را در اداره ممکلت نشان دهند.

وی ادامه داد: اما این معلمان هستند که می‌توانند با دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و تلاش و کوشش خود، کارآمدی نظام را به جهانیان اثبات نمایند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری ادامه داد: برای تحقق این امر، معلمان بایستی به آرمان‌ها و ظرفیت‌ها باور قلبی داشته باشند تا بتوانند به درستی، به رسالت خویش در این زمینه عمل کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش، نوعی سرمایه گذاری ثمرده است، گفت: خیلی از ناهنجاری و بداخلاقی‌های جامعه غالبا از نظام تعلیم و تربیت نشات می‌گیرد همانگونه که وجود جلوه‌های فاخر ایثار و شهادت و مقاومت و فداکاری در جامعه نیز ریشه در مدرسه و کلاس و معلم دارد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ارکان آموزش گفت: محیط فیزیکی و فضای تعاملی و آموزشی بین عوامل و دانش آموزان از جمله شرایط بهبود آموزش است و این معلم است که می‌تواند با هنر و مهارت خود، نقایص و مشکلات موجود را جبران، برطرف یا تسهیل نماید؛ گاهی رفتار معلم موجب تغییر در یک نسل می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه مقام معلم از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، افزود: معلمان با اینکه وضعیت معیشت معلمی را از قبل می‌دانند، اما با عشق و علاقه وارد این کار می‌شوند و لذا دولت و مجلس هم بایستی تمام توان خود را در حل مشکلات معلمین بکار گیرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ما از اول انقلاب هیچگاه از کمبود‌ها و مشکلات ناراضی نبودند، اما همواره از وجود تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها و عواملی که آرامش روح و روان آن‌ها را بر هم می‌زند، گله داشته اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار