امام جمعه موقت شاهرود:

جلب رضایت خداوند از اعتقادات و باورهای مهم است

حجت‌الاسلام «نظری» گفت: انجام وظیفه و تکلیف با حضور در میدان و اجرای اندیشه مقاومت محقق می‌شود و بعد از آن را باید به خدا سپرد.
کد خبر: ۶۲۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ - 10November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان،  حجت‌الاسلام «احمد نظری» امام جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، با بیان اینکه اندیشه و الهیات مقاومت بر چهار محور استوار است، اظهار داشت: تمام کسانی که امروزه خود را در جبهه مقاومت قرار داده‌اند بر این باورند که حاکمیت مطلق از آن خداوند است.

وی با بیان اینکه جلب رضایت خداوند از اعتقادات و باورهای مهم است، ابراز کرد: انجام وظیفه و تکلیف با حضور در میدان و اجرای اندیشه مقاومت محقق می‌شود و بعد از آن را باید به خدا سپرد.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه همیشه در عالم بشریت حق و باطل وجود داشته است، اظهار کرد: آب ماندگار است و حباب از بین می‌رود چون باطل است و این مبنای معرفت شناختی اندیشه مقاومت می‌باشد.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه سه انقلاب بر مبنای معرفت شناختی اندیشه مقاومت شکل گرفته و در حال اتفاق افتادن است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران که در سطح جهان پایه گذار است، انقلاب منطقه‌ای که اکنون در حال شکل گیری و انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با اراده خداوند شکل گرفته است، افزود: انقلاب منطقه‌ای پس از تحقق کامل زمینه‌ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) خواهد بود.

خطیب جمعه شاهرود مبنای انسان شناختی را از دیگر محورهای اندیشه مقاومت برشمرد و گفت: جنگ، جنگ اراده‌ها، تصمیم‌ها و انسان‌های مقاوم است و بروز و ظهور این اراده‌های انسانی امروزه در غزه فلسطین نمایان است.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: تجربه تاریخی انقلاب اسلامی ایران به مردم و مقاومت فلسطین نشان داد که اراده بر شمشیر پیروز است.

وی با بیان اینکه راهنما شناختی از دیگر محورهای اندیشه مقاومت است، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص)، علی ابن ابیطالب(ع)، امام حسین(ع)، ائمه اطهار، رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله از الگوها و راهنمایان این اندیشه هستند.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه مردم دنیا امروزه با اندیشه مقاومت همراه شده‌اند، اظهار کرد: بسیج مقاومت با به میدان آمدن مردم در سطح دنیا شکل گرفته است.

حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۹ آبان‌ماه روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» اشاره کرد و گفت: علم و دانش باید در خدمت انسانیت، صلح و سعادت بشر باشد.

وی با بیان اینکه علم و دانش هرچه در وجود انسان بیشتر شود باید تواضع در پیشگاه خداوند، دین و ائمه اطهار افزایش یابد، افزود: در برخی موارد علم، مدرنیته، صنعت و فناوری که باید در خدمت معنویت و انسانیت باشد، موجب غرور و تکبر شده است.

خطیب جمعه شاهرود به ۲۴ آبان سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین آثار علمی این اندیشمند بزرگ، «تفسیر المیزان» است که بالاتر از آن تفسیری در تاریخ نگارش نشده است.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: متخصصان، اهل فن، حوزویان و استادان دانشگاه‌ها را به مطالعه دقیق، عمیق و بیشتر این کتاب توصیه می‌کنم.

امام جمعه موقت شاهرود به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره کرد و افزود: مسئولان استان و شهرستانی تسریع در ساخت کتابخانه خیابان مزار، ساخت کتابخانه در سه شهرک بهشتی، ولیعصر و بهارستان، تعمیر اساسی کتابخانه مرکزی در خیابان ۲۲ بهمن شاهرود و همچنین راه‌اندازی کتابخانه سیار توسط شهرداری را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار